Gerdab.IR | گرداب

با هدف جلوگيري از خروج اطلاعات

پست‌الكترونيك ايراني ‌راه‌اندازي‌مي‌شود

تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۸۹

معاون فني شركت پست ايران گفت: اين شركت در نظر دارد براي جلوگيري از انتقال اطلاعات محرمانه افراد به خارج كشور به دليل استفاده از سرويس‌هاي ايميل پستي خارجي، ايميل POST.IR را راه‌اندازي كند.

گرداب- مجتبي نصيري، معاون فني شركت پست ايران با بيان اينكه «صندوق پست شخصي» يكي از سرويس‌هايي است كه در حال حاضر از سوي شركت پست ايران ارائه مي‌شود، گفت: شركت پست در نظر دارد تا به زودي سرويس صندوق پست الكترونيك را نيز به مشتريان خود ارائه دهد.

وي افزود: در گذشته شركت پست سرويس صندوق پست الكترونيك با نشاني «POST.IR@ شناسه» را در اختيار داشت و اقدام به جذب مشترك نيز مي‌نمود كه با فراگير شدن استفاده از سرويس‌هاي ميل خارجي استفاده از اين سرويس فراگير نشد.

معاون فني شركت پست ايران خاطرنشان كرد: اين سرويس هم‌اكنون نيز موجود است و براي مثال حدود 10 هزار دفتر ICT در روستا از نشاني «POST.IR@ كد پستي دفتر ICT» برخوردار هستند.

نصيري افزود: در حال حاضر و با توجه به حساسيت بيشتر براي حفظ امنيت اطلاعات داخل كشور و جلوگيري از انتقال بي‌مورد اطلاعات شخصي افراد به خارج كشور، تصميم به توسعه سرويس پست الكترونيك شخصي گرفته شد. با راه‌اندازي اين سرويس مشتركان مي‌توانند با مراجعه با دفاتر پستي و ارائه كپي كارت ملي براي احراز هويت، صاحب ايميل پستي شوند و اين ميل مي‌تواند به عنوان يك ميل رسمي ايراني و احراز هويت شده مورد استفاده قرار گيرد.

معاون فني شركت پست در خصوص زمان راه‌اندازي اين سرويس گفت: اقداماتي براي بهينه سازي سرور و برنامه‌ كاربردي اين سرويس ميل بايد صورت گيرد و پيش بيني مي‌كنيم راه‌اندازي اين سرويس همزمان با 17 مهرماه روز جهاني پست اعلام عمومي شود كه در صورت به زمان نرسيدن برنامه فراخوان راه‌اندازي سرويس در 22 بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

پيش از اين نيز شركت فناوري اطلاعات ايران اقدام به راه‌اندازي سرويس ميل ايراني (IRAN.IR) نموده كه اين سرويس در حال حاظر با پركردن فرم مربوط به اطلاعات شخصي و سازماني، نام و نشاني سازمان مربوطه و امضاي بالاترين مقام سازمان براي مديران دولتي قابل ارائه است و قرار است در آينده به تمام متقاضيان ارائه شود.
 
منبع: خبرگزاری فارس