Gerdab.IR | گرداب

شگرد جدید کلاهبرداری اینترنتی

تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰

هنگام خریدهای اینترنتی هوشیار باشید و از سایت‌های معتبر استفاده کنید. یکی از راه‌های شناسایی این سایت‌ها فروش اجناس و یا خدمات مجاز است.

به گزارش گرداب، در حالی که روان‌شناسان ویژگی‌هایی مانند درونگرایی و سطح روابط‌ اجتماعی و میزان گوشه‌گیری و انزواطلبی افراد در گرایش افراطی به اس‌ام‌اس را موثر می‌دانند (پیامک؛ رفتار خاموش با کلمات!)و استفاده مثبت یا منفی از این پدیده ارتباط مستقیم با ویژگی‌های شخصیتی، نیازهای فرد، شرایط زندگی و موقعیت عنوان کرده و معتقدند استفاده بیش از حد از پیامک،مثل هر اعتیاد دیگری، افراد را در صورت عدم استفاده رنج خواهد داد؛ افرادی از طریق فروس پیامک‌های اعتباری با هزینه کم، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

بنابراین گزارش در زمینه کلاهبرداری اینترنتی از طریق فروش پیامک‌های اعتباری در سایت اینترنتی شخصی مدعی شد وی در چند مرحله اقدام به خرید اعتبار برای ارسال پیامک به تعداد زیاد با نام تجاری از سایتی نموده که تعداد پیامک‌های ارسال شده به وسیله این شرکت بسیار کمتر از مقدار تعیین شده و اعتبار کسر شده بوده و در خصوص ارائه سرویس پیامک با نام تجاری نیز هیچ اقدامی صورت نگرفته و مدیر شرکت نیز پاسخگو نیست.

گفتنی است شگرد حاضر یکی از شگردهای جدید کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور است و در این خصوص معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا از شهروندان خواست تا هنگام خریدهای اینترنتی هوشیار باشند و از سایت‌های معتبر استفاده کرده و یکی از راه‌های شناسایی این سایت‌ها فروش اجناس و یا خدمات مجاز است. در غیر این صورت ممکن است سایت مربوطه به هدف کلاهبرداری از مشتریان ایجاد شده باشد.

راه اندازی سایت‌هایی مشابه سایت‌های دولتی که خدمات ارائه می‌دهند، جرم تلقی شده و پلیس با عاملین آن‌ها برخوردی قاطع خواهد داشت.

منبع: برنا