Gerdab.IR | گرداب

جنگ ستارگان هکرها برای مقابله با سانسور اینترنت

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۰

گروهی از هکرها به دنبال تصویب قانون SOPA، قصد دارند ماهواره‌هایی به فضا پرتاب کنند تا دسترسی به اینترنت آزاد را بدون دخالت آمریکا ممکن کنند.

به گزارش گرداب به نقل از فوربس، گروهی از هکرهای اینترنتی که نگران سانسور اینترنت به دنبال تصویب قانون SOPA هستند می‌گویند قصد دارند ماهواره‌هایی به فضا پرتاب کنند تا دسترسی به اینترنت آزاد را بدون دخالت آمریکا ممکن کنند.

 البته برخی کارشناسان در مورد مقرون به صرفه بودن استفاده از این روش تردید دارند و می گویند اینترنتی که از این طریق در دسترس کاربران علاقمند قرار خواهد گرفت سرعت چندانی نداشته و برای مقابله با سانسور هم چندان مفید فایده نخواهد بود اما با تامین منابع مالی و افزایش همکاری هکرها می توانند بهتر سانسور دولتی را دور زد.

ماهواره‌های تجاری برای دسترسی به اینترنت با سرعت بالا سالهاست در دسترس هستند، این خدمات اگر چه کیفیت خوبی دارند، اما گران قیمت بوده و تاکنون چندان مورد استقبال واقع نشده‌اند، اما این احتمال وجود دارد که با سانسور گسترده اینترنت از سوی دولت آمریکا شرایط در این زمینه هم تغییر کند.

گروه هکری "Hackerspace Global Grid" که در این زمینه پیشگام شده می‌گوید برای این کار ایستگاه‌های زمینی را هم به منظور ردگیری و برقراری ارتباطات با ماهواره‌ها راه اندازی خواهد کرد.

این گروه همچنین اظهار امیدواری کرده که هکرها حتی در آینده نه چندان دور بتوانند فضانورد آماتور هم به فضا بفرستند.

آن‌ها همچنین از مردم آمریکا تقاضای کمک های مادی و معنوی کرده‌اند.

منبع: فارس