Gerdab.IR | گرداب

طبق گزارش منتشر شده از سوی یک مرکز صهیونیستی؛

یک چهارم جامعه صهیونیستی زیر خط فقر

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰

در سرزمین‌های اشغالی 22 درصد جامعه صهیونیستی زیر خط فقر به سر می برند. دو سوم یهودیان ازتامین دارو و دسترسی به خدمات پزشکی مورد نیاز محروم هستند.

به گزارش گرداب به نقل از سایت جمعیت لاتیت، طبق گزارش یک سازمان مردم نهاد در رژیم صهیونیستی، جمعیت زیر خط فقر در رژیم صهیونیستی به شدت افزایش یافته است و نزدیک به 22 درصد از جمعیت صهیونیست‌ها زیرخط فقر زندگی می کنند و دو سومشان از تامین دارو و دسترسی به خدمات پزشکی مورد نیاز محروم هستند.

جمعیت لاتیت در گزارش خود خاطر نشان کرده است که در سال جاری کمک رسانی به 50 درصد از خانواده‌های فقیر که جمعیت‌شان به یک میلیون نفر می رسد، قطع شده است.

سازمان تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در گزارشی به این مسئله اشاره کرده بود که نزدیک به 10 درصد از صهیونیست ها از فقر غذایی رنج می برند و 2 درصد نیز درگیر گرسنگی شدید هستند. سازمان تامین اجتماعی رژیم صهیونیستی در گزارش خود تاکید کرده است که یک پنجم خانواده‌های صهیونیستی زیر خط فقر زندگی می کنند. بدین ترتیب یک میلیون و 770 هزار نفر یعنی 24.4 درصد از صهیونیست‌ها زیر خط فقر زندگی می کنند که 837 هزار نفر از فقرا را کودکان تشکیل می‌دهند .

رژیم صهیونیستی همچنین بیشترین فاصله درآمدی میان دو طبقه مرفه و فقیر را به خود اختصاص داده است. درهمین حال ارتش رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی اعلام کرد، بیش از 30 هزار نفر از نظامیان صهیونیستی نیازمند کمک‌های اقتصادی هستند.

شهرهای فلسطین اشغالی چندماه پیش در اعتراض به وضعیت بد معیشتی صحنه تظاهرات مردمی علیه کابینه "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.

منبع: قدسنا