Gerdab.IR | گرداب

سناريوي جديد براي ضربه زدن به سپاه

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۰

ربایندگان مهندسان ایرانی در سوریه قصد دارند با لباس سپاه پاسداران آنها را وادار به اعتراف به عضویت سپاه و انجام عملیات در این کشور و رابطه با حرب الله کنند.

به گزارش گرداب، ربایندگان مهندسان ایرانی نیروگاه برقی جندر در سوریه قصد دارند با لباس سپاه پاسداران آنها را وادار به عضویت سپاه و انجام عملیات در این کشور و رابطه با حرب الله اعتراف کنند تا به این شکل علیه ایران و سپاه جریان سازی خبری کنند.
 
این در حالی است این مهندسان همگی از متخصصان ایرانی نیروگاه برقی جندر هستند که اسناد و پرونده آنها هم برای مردم سوریه در حمص و هم در شرکت پیمانکار "مپنا" موجود است.
 
این در حالی است که بارها گروههای مسلح و مخالف در سوریه قصد داشته اند به هر نحو ممکن به ایجاد جو روانی علیه ایران و سپاه پاسداران اقدام کنند و طبعا این سناریو نیز یکی از برنامه های این گروهها و پشتیبانان خارجی آنها بوده است.
 
صبح روز سه‌شنبه 29 آذر ماه سال جاری 5 نفر از پرسنل ایرانی شاغل در پروژه نیروگاه جندر در سوریه به نام‌های "سجاد امیریان" مهندس برق و سرپرست گروه تست تجهیزات برقی، "احمد سهرابی کرت‌آباد" تکنسین برق و سرپرست کارگاه، "حسن حسنی" نصاب تجهیزات برقی ، "مجید قنبری" متصدی تست تجهیزات برقی و "کیومرث قبادی" نصاب تجهیزات برقی در مسیر محل اقامت استیجاری خود به سمت نیروگاه در دست احداث جندر واقع در استان حمص سوریه از سوی افراد ناشناس ربوده و به محل نامعلومی منتقل شده‌اند.
 
روز بعد دو تن از پرسنل نیروگاه فوق آقایان "پژمان بویری" سرپرست کارگاه احداث پست نیروگاه از شرکت پارسیان پست و "عبدالخالق صحنه" کارشناس HSE از پرسنل شرکت احداث و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی مپنا (توسعه 2) که به اتفاق برای کسب آگاهی از سرنوشت 5 نفر از کارکنان شاغل در نیروگاه مراجعه کرده بودند مجددا ارتباط شرکت با آنها قطع شده و از سرنوشتشان اطلاعی در دست نیست.
 
سه عرب زبان غیر ایرانی نیز که در نیروگاه فعالیت می کردند همراه 7 نفر از کارکنان ایرانی ناپدید شدند. اقداماتی هم تاکنون از سوی مسئولان داخلی و همچنین سوری برای روشن شدن سرنوشت مهندسان ایرانی شاغل در نیروگاه جندر سوریه انجام شده است و مسئولان ایرانی از طریق سازمان برق سوریه به عنوان کارفرمای پروژه به دنبال روشن شدن سرنوشت این افراد هستند.
 
در حال حاضر 60 پرسنل و مهندس ایرانی در این پروژه نیروگاهی مشغول به فعالیت هستند.
 
قرارداد احداث نیروگاه 484 مگاواتی جندر که در حومه شهر حمص واقع است در سال 2009 میلادی میان مدیرعامل وقت مپنا و وزیر وقت برق سوریه در دمشق امضا شد که تاکنون دو واحد آن راه اندازی و واحد سوم آن در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
منبع: فارس