Gerdab.IR | گرداب

برکناری بی‌سابقه مسئولان تلویزیون دولتی ایالات متحده؛

شوک وزارت خارجه آمریکا به VOA برای احیای آشوب‌ها

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۸۹

به باور کارشناسان، این برکناری‌ها به علت ناکامی این شبکه در احیای درگیری‌های خیابانی سال گذشته در حمایت از سران فتنه بوده است.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، ناکامی تلویزیون دولتی آمریکا برای احیای آشوب‌های خیابانی سال گذشته در ایران، مسئولان وزارت امورخارجه ایالات متحده را مجبور به برکناری مدیران این شبکه کرد.

روز گذشته بخش فارسی صدای آمریکا با برکناری رییس و معاون رییس بخش روبه‌رو شد که به اعتقاد برخی محافل رسانه‌ای در تاریخ عزل و نصب‌های صدای آمریکا سابقه نداشته است.

«الکس بلیدا» رییس شبکه خبری فارسی صدای آمریکا و «هیدا فولادوند» معاون اجرایی او به دنبال کشمکش یک ساله در این بخش از صدای آمریکا، با حکم رییس کل صدای آمریکا از سمت خود برکنار شدند. "آستین" یکی از کارمندان ارشد صدای آمریکا که گفته می‌شود یوگسلاوی الاصل است به عنوان سرپرست موقت گماشته است.

بلیدا و فولادوند به تقلب در تنظیم صورت‌حساب‌های مالی متهم شده‌اند اما به باور کارشناسان، این برکناری‌ها به علت اعتراض‌های شدید تعدادی از پرسنل بخش فارسی صدای آمریکا و هم‌چنین کارمندان سابق آن به نحوه پوشش اخبار ایران و ناکامی این شبکه در احیای درگیری‌های خیابانی سال گذشته در حمایت یکی از سران فتنه بوده است.

گفتنی است چند هفته پیش، ۶۹ عضو مجلس نمایندگان آمریکا به همراه تعدادی از سناتورهای بانفوذ، در نامه‌ای به باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده، خواستار توجه او به اطلاع‌رسانی جمهوری اسلامی پسند! بخش فارسی صدای آمریکا شده و نارضایتی خود را نسبت به سیاست‌های مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا ابراز داشتند.