Gerdab.IR | گرداب

مواضع سران فتنه برخی گمراهان را بیدار کرد

تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۸۹

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در فتنه‌های اخیر برخی از افراد اشتباه کرده و راه خطا را در پیش گرفته بودند، گفت: البته گذشت زمان و بعضی موضع‌گیری‌های سران فتنه باعث شد که خیلی از افراد بیدار شده و باز گردند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در فتنه‌های اخیر برخی از افراد اشتباه کرده و راه خطا را در پیش گرفته بودند، گفت: البته گذشت زمان و بعضی موضع‌گیری‌های سران فتنه باعث شد که خیلی از افراد بیدار شده و باز گردند.
به گزارش گرداب، آیت‌الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار بسیج جامعه پزشکی استان قم در سخنانی اظهار داشت: وقتی حوادثی پیش می‌آید که منافع انسان به خطر می‌افتد و یا در فراز و نشیب‌ها جوهره برخی از اشخاص مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معجزه عصر بود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به دست امام راحل و با حضور عامه مردم ادامه یافت و به پیروزی رسید.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در روزهای اول انقلاب شرایط حساسی پیش آمد، تاکید کرد: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی 10 سال این انقلاب را هدایت کرده و از فتنه‌ها عبور دادند.
وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد رحلت امام راحل بیان داشت: ایشان یکی از بزرگ مردان تاریخ اسلام بودند و نظیر چنین فردی کمتر در تاریخ دیده شده است.
آیت‌الله یزدی در ادامه با اشاره به انتخاب مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از ارتحال امام شخصیتی که ذخیره اسلام و انقلاب بودند یعنی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان رهبر انقلاب انتخاب کردند و ایشان در طول این 21 سال که کشور را رهبری کرده‌اند، توانسته‌اند تدابیر لازم را در فراز و نشیب‌های پیش آمده اتخاذ کنند.
وی با بیان اینکه عنایات الهی نیز موجب حفظ نظام بوده است، اظهار داشت: ایشان صرف‌نظر از علم و اجتهاد؛ از قدرت تدبیر و مدیریت برخوردار هستند و موقعیت و مقام ایشان هر روز بیش از پیش مشخص می‌شود.
رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جریان فتنه اظهار داشت: شاید هنوز کسانی باشند که باور نکرده‌اند که جریان فتنه چه بوده است ولی به وضوح مشخص شده است که این جریان برنامه‌ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه با تدبیر رهبری و حمایت عامه مردم، این توطئه دشمنان خنثی شد، گفت: انقلاب از یک خطر بزرگ گذشت و البته در این زمینه نباید عنایات حضرت بقیة الله الاعظم را نادیده بگیریم.
آیت‌الله یزدی با اشاره به سخن امام خمینی مبنی بر اینکه حفظ حکومت از اوجب واجبات است، تاکید کرد: امام به دنبال این بودند که مقدسات اسلامی حفظ شود و ما امروز حکومتی نظیر ایران را در هیچ کشوری نمی‌بینیم.
وی با تاکید بر حفظ نظام و حاکمیت اظهار داشت: دشمنان به دنبال این هستند که اساس این نظام را برچینند و از راه‌های گوناگون سعی در ضربه زدن به ولایت فقیه دارند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن امروز قصد جان اسلام را کرده است و زخم خوردگان جریان فتنه نیز به دنبال این هستند که بگویند «ما هستیم» و کسانی که گوشه و کنار اثرگذار هستند؛ با سکوت و برخی تعابیر نمی‌خواهند بپذیرند که چه توطئه‌ای در کار بوده است، اینها گاهی حمایت کرده و به نوعی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد اشتباه کرده و راه خطا را در پیش گرفته بودند، اضافه کرد: البته گذشت زمان و بعضی موضع‌گیری‌های سران فتنه باعث شد که خیلی از افراد بیدار شده و باز گردند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه برخی‌ها هنوز نمی‌دانند که در چه وضعی هستند، افزود: امروز به رهبری، ولایت فقیه و ولی فقیه و بسیاری از قطعیات حمله می‌شود و همه باید در این شرایط هوشیار باشند.
وی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که کسانی برخی از جلسات را برگزار کرده و از کسانی دعوت می‌کنند که در دوره حکومت آقای خاتمی بدترین کارها را کرده و مقدس‌ترین مقدسات ما را زیر سئوال برده‌اند.
وی گفت: منظور اصلی این افراد همان منظوری است که دشمنان دارند و دشمنان می‌خواهند حکومتی اسلامی نظیر کشورهای اسلامی دیگر داشته باشیم ولی اینجا حکومت اسلامی مستقلی است که در آن اسلام حاکم است و آنها می‌خواهند حاکمیت اسلام را از ما بگیرند.
آیت‌الله یزدی با بیان اینکه شهر قم جایگاه ویژه‌ای دارد و انتظارات نیز از قم فراتر است، ادامه داد: همه قشرها باید بیدار باشند و بدانند که دشمن به دنبال این است که از هر فرصتی برای تضعیف نظام استفاده کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه پزشکی اظهار داشت: در حالی که در گذشته ما محتاج پزشکان خارجی بودیم،‌ امروز پزشکان کشور ما اعزام می‌شوند و بسیاری از بیماران از کشورهای منطقه برای درمان بیماری‌های خود به ایران می‌آیند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این همه رشد و پیشرفت به ویژه در عرصه پزشکی همه در سایه حاکمیت اسلام و انقلاب محقق شده است و از نخبگان جامعه انتظار می‌رود که به وظایف خود به خوبی عمل کنند.
 
منبع: خبرگزاری فارس