Gerdab.IR | گرداب

صبح امروز در جریان اقدام تروریستی؛

معاون سایت هسته‌ای نطنز به شهادت رسید

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۰

مصطفی احمدی روشن استاد دانشگاه صنعتی شریف و معاون بازرگانی سایت نطنز در عملیات تروریستی به شهادت رسید.

به گزارش گرداب، صبح امروز چهارشنبه ساعت 8:20 انفجار یک خودروی پژو 405 به دست یک تیم تروریستی باعث به شهادت رسیدن "احمدی روشن"، معاون بازرگانی سایت هسته ای نطنز شد.

مصطفی احمدی‌روشن متولد 1358، فارغ‌التحصیل رشته صنعت نفت از دانشگاه شریف و استاد دانشکده صنعت نفت این دانشگاه بوده است.

به گفته برخی دانشجویان دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی که شاهد این حادثه بوده اند یک دستگاه موتورسیکلت با دو سوار مقابل دانشکده ارتباطات بمب دست سازی را به در سمت راست جلوی اتومبیل حامل شهید احمدی روشن چسبانده و بعد از طی مسافتی حدود 200 تا 300 متر این بمب عمل کرده و باعث انفجار خودرو می شود.

این انفجار در خیابان گل نبی در محدوده دانشکده ارتباطات علامه و در مسیر تردد روزانه شهید احمدی روشن اتفاق افتاده است.

به گفته شاهدان عینی، شدت انفجار به حدی بود که باعث شکسته شدن شیشه برخی منازل اطراف شد.

برخی می گویند که راننده خودروی منفجر شده از محافظان شهید احمدی روشن بوده و برخی دیگر نیز وی را یکی از اساتید دانشگاه می خوانند.

این اقدام ناجوانمردانه در حالی اتفاق افتاد که وزیر خارجه آمریکا ساعتی قبل راه‌اندازی سایت فردو به دست ایران را "دردسرساز" توصیف و کلینتون خواستار ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران شده بود.
 

"صفرعلی براتلو"، دبیر شورای تأمین استان تهران به جزئیاتی از ترور شهید مصطفی احمدی‌روشن ‌اشاره کرد و اظهار داشت: «این بمب از نوع مغناطیسی و همان‌هایی است که قبلا نیز برای ترور دانشمندان از آنها استفاده می‌شده و در واقع کار صهیونیست‌هاست.»

این انفجار در حالی رخ داد که فردا پنجشنبه دومین سالگرد شهید علی‌محمدی از دانشمندان هسته ای است و شنیده ها حاکی از این است که شهید احمدی روشن نیز در مسیر رفتن به مراسم سالگرد شهید علیمحمدی بوده است.