Gerdab.IR | گرداب

گاردین؛

هکرهای استراتفور اطلاعات ناتو را منتشر کردند

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۰

آدرس ایمیل و گذرواژه مقامات انگلیسی و آمریکایی ناتو به دنبال هک شدن استراتفور به صورت آنلاین در اینترنت قرار داده شد.

به گزارش گرداب، روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی اعلام کرد که آدرس ایمیل و گذرواژه‌های مقامات انگلیسی و آمریکایی "ناتو" به دنبال هک شدن "استراتفور"، اندیشکده امنیتی آمریکا که در کریسمس امسال صورت گرفت، به صورت آنلاین بر روی اینترنت قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، گروه هکرهای ناشناس یا همان "انانیموس" در روز کریسمس اعلام کرد که یکسری از گنجینه ایمیل‌ها و اطلاعات کارت‌های اعتباری اعضای استراتفور را هک کرده است.

طبق تحلیلی که از سوی "جان بمگارنر" کارشناس امنیت سایبر در واحد پیامدهای سایبری آمریکا برای روزنامه گاردین صورت گرفت، جزئیات اطلاعات مقامات ارشد انگلیس و کارکنان دفاعی آمریکا هک شده است.

بر اساس این گزارش، در مورد مقامات آمریکایی، جزئیات اطلاعات ۱۷۳ نفر از مقامات دفاعی این کشور که در افغانستان فعالیت می‌کردند به همراه جزئیات فردی "دان کوئیل" معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا و "هنری کسینجر" وزیر خارجه سابق آمریکا منتشر شد.

۲۲۱ مقام نظامی انگلیس و ۲۴۲ تن از کارکنان ناتو به همراه مشاوران سازمان اطلاعات مشترک انگلیس نیز از قربانیان هک شدن اندیشکده استراتفور بودند.

بر اساس این گزارش، آدرس ایمیل ۱۹ هزار نفر از پرسنل نظامی آمریکا نیز فاش شد. استراتفور، که مستقر در تگزاس است، در امور خارجی و موضوعات امنیتی فعالیت دارد.

گاردین در ادامه گزارش خود افزود: اطلاعات هک شده این افراد شامل آدرس ایمیل و پسورد ۸۵۰ هزار نفر از افرادی می‌شود که در وب‌سایت استراتفور عضو شده بودند و اطلاعات کارت اعتباری ۷۵ هزار تن از اعضای این سایت همچنین فاش شده است.

منبع: فارس