Gerdab.IR | گرداب

چین و دفاع از سانسور سايت‌ها

تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۷

چين از سانسور وب‌سايت‌هايي که آن‌ها را ناقض قوانين اين کشور مي‌داند دفاع کرده و شرکت‌هاي اينترنتي را به رعايت اين سيستم فراخواند.

به گزارش گرداب، سخنگوي وزارت خارجه چين به خبرنگاران گفت: «دولت چين کنترل لازم را بر روي اينترنت انجام مي‌دهد و کشورهاي ديگر نيز به اين شکل هستند.»

سخنگوي وزارت خارجه چين از وب‌سايت‌هايي که برخلاف قانون ضد تجزيه چين از تايوان به عنوان کشور مستقل دفاع مي‌کنند به‌عنوان وب‌سايت‌هاي متخلف نام برد و ابراز اميدواري کرد وب‌سايت‌ها خود سانسوري را اعمال و قوانين اين کشور را نقض نکنند.

اما اين مقام چيني به پرسش در مورد علت مسدود شدن وب‌سايت‌هاي بي بي سي، صداي آمريکا و خبرنگاران بدون مرز که در طول برگزاري بازي‌هاي المپيک قابل دسترس بودند پاسخي نداد.

چين کنترل شديدي بر روي اينترنت اعمال کرده و سايت‌هايي را که با مخالفان چيني مانند گروه مذهبي فالون گونگ يا دولت در تبعيد تبت در ارتباطند و يا اطلاعاتي در مورد کشتار ميدان تيان آنمن دارند را مسدود مي‌کند.

سيستم سانسور اينترنت چين به علت غيرقابل دسترس بودن شمار زيادي از وب‌سايت‌ها در داخل اين کشور به ديوار آتش بزرگ چين معروف است.

چين با 253 ميليون نفر كاربر داراي بزرگ‌ترين جمعيت اينترنت جهان است و مقامات چيني استفاده از اينترنت را براي رشد اقتصاد اين كشور تشويق مي‌كنند.

منبع: آی‌تی‌ایران