Gerdab.IR | گرداب

شورای روابط خارجی آمریکا:

تردیدی در نقش آمریکا و اسرائیل در ترور دانشمندان ایرانی نیست

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۰

هیچ‌کس کوچکترین شکی ندارد که آمریکا و اسرائیل پشت سر ترورهای دانشمندان ایرانی قرار دارند، اما این ترورها هیچ تاثیری بر افکار عمومی مردم ایران و مسئولین این کشور در خصوص برنامه هسته‌ای نداشته است.

به گزارش گرداب، شورای روابط خارجی آمریکا نیز به دست داشتن اسرائیل و آمریکا در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اذعان کرد.
 
پایگاه اطلاع‌رسانی شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی با نقل مطلبی از یکی از تحلیلگران "فارین‌افرز"، تصریح کرد:  هیچ‌کس کوچکترین شکی ندارد که آمریکا و اسرائیل پشت سر ترورهای دانشمندان ایرانی قرار دارند، اما این ترورها و سایر اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، هیچ تاثیری بر افکار عمومی مردم ایران و مسئولین این کشور در خصوص برنامه هسته‌ای نداشته است.

شورای روابط خارجی آمریکا همچنین با اشاره به محکوم نشدن این اقدامات تروریستی از سوی ایالات متحده و مقامات آن، به نقل از "میاچ زنکو"، یکی از تحلیلگران شورای روابط خارجی نوشت: این به نفع آمریکا نیست که بخواهد با بمباران تاسیسات هسته‌ای ایران این کشور را به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وادار کند.
 
بسیاری از تحلیلگران جهان نیز بر این باورند که دست ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان ایرانی کاملا مشهود است. هدف اصلی از این ترورها محروم کردن ایران از منابع انسانی کارآزموده در برنامه هسته‌ای است. با این حال بسیاری از این تحلیلگران این امر را غیرممکن می‌دانند چرا که با وجود استعداد و ضریب هوشی بسیار بالا در ایران و استفاده از سیستم مدیریت دانش، دانشمندان جدید به سرعت جای ازدست‌رفتگان را پر می‌کنند.
 
روز گذشته "مصطفی احمدی روشن"، از متخصصین ایرانی تاسیسات هسته‌ای نطنز به دست عوامل سرویس‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی و به همان سبک و سیاقی که قبلا نیز برای ترور دانشمندان ایرانی استفاده شده بود، به شهادت رسید.
 
منبع: فارس