Gerdab.IR | گرداب

نتایج گوگل "دزدانه‌تر" می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۰

بار دیگر گوگل یکی دیگر از دست اندازی های خود به حریم شخصی کاربرانش را در لفافه ای زیبا با نام "خدمتی دیگر" رو کرد.

به گزارش گرداب به نقل از businessweek، شرکت گوگل تلاش می‌کند نتایج جست‌و‌جوی کاربران بر روی موتور جستجوگر خود را شخصی‌تر کند. گوگل قصد دارد این کار را با ترکیب محتویات "گوگل پلاس" و "نتایج موتور جستجوگر" خود انجام دهد.

در این روش وقتی یک کاربر با حساب شخصی خود وارد جستجوگر گوگل می‌شود و به جستجوی واژه یا عبارتی می‌پردازد، جستجوگر گوگل علاوه بر جستجو در محتوای وب، آن واژه یا عبارت را در محتویات گوگل پلاس کاربر و دوستانش نیز جستجو می‌کند و امکان دسترسی کاربر به مطالبی را که به وسیله خود وی و یا دوستانش در گوگل پلاس منتشر شده، فراهم می‌سازد.

مثلاً اگر کاربری در گوگل به جستجوی تصاویر "سگ" بپردازد، موتور جستجوگر در محتویات گوگل پلاس به جستجو می‌پردازد و اگر کاربر یا یکی از دوستانش تصویر سگ را بر روی این شبکه اجتماعی منتشر کرده باشند، آن عکس را در صدر نتایج جستجو برای کاربر به نمایش می‌گذارد. شرکت گوگل نام خدمات جدید خود را "گوگل به اضافهٔ دنیای شما" (Google، Plus Your World) نامیده است.

 
گوگل در حالی ادعا می کند که این خدمتی جدید است که اگر شما کاربری هوشیار در فضای مجازی بوده باشید پیش از این می دانستید که گوگل مدت هاست، اطلاعات شخصی شما و دوستانتان را در "ریدر" و -بعد از آمدن پلاس- در پلاس و... در نتایج جستجوی خود  برای شما ارائه می کند.
 
حالا می توانید طعم تسلطی را که گوگل بر همه اطلاعات شخصی  شما دارد بچشید! اطلاعاتی که اگر کسی در مورد بی اهمیت ترین آن ها از شما سوال کند، قطعا شما واکنشی متفاوت از آنچه که بعد از پایان این خبر می خوانید از خود بروز خواهید داد.
 
پیش از این "اریک اشمیت"، مدیر اجرایی گوگل بارها و به زبان های مختلف گفته بود که "گوگل می داند، آنچه که شما حتی فکر می کنید"!
 
این تنها گوگل نیست که یکی یکی آنچه در چنته دارد رو می کند، چندی پیش نیز مایکروسافت برای اولین بار محتویات فیس بوک درباره داده‌ها و اطلاعاتی مثل نام رستوران‌ها و برندهای مختلف را در نتایج جستجوی خود برای کاربران به نمایش گذاشت.
 
تحلیل‌گران معتقدند گوگل با این اقدام می‌کوشد از دو رقیب اصلی خود در این زمینه یعنی "فیس بوک" و جستجوگر "بینگ مایکروسافت" پیشی بگیرد.