Gerdab.IR | گرداب

کاندیدای جمهوری‌خواه:

ترور دانشمندان هسته‌ای ایران تحسین‌برانگیز است

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۰

در ویدئویی که از سخنرانی سانتوروم در یوتیوب منتشر شده است، وی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را عملی تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده بر شمرده و آن را پیام روشنی برای ایران می‌داند.

به گزارش گرداب، یک روز پس از شهادت مصطفی احمدی روشن، یک کاندیدای احتمالی حزب جمهوری‌خواه از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به منزله اقدامی تحسین‌برانگیز یاد کرد.

در ویدئویی که از سخنرانی "ريك سانتوروم" در یوتیوب منتشر شده است، وی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را عملی تحسین‌برانگیز و فوق‌العاده بر شمرده و آن را پیام روشنی برای ایران می‌داند.

وی در سخنانش ایران را متهم به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای کرد و در ضمن به دانشمندان هسته‌ای ایران، روسیه و کره‌شمالی هشدار داد که امنیت نخواهند داشت.
 
این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه این اقدامات تروریستی را راهی برای حفاظت از جان شهروندان آمریکایی دانست.
 
سرویس‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیستی تاکنون چهار نفر از دانشمندان و متخصصین هسته‌ای ایران را در ارتباط با پرونده هسته‌ای ترور کرده‌اند.
 
سانتوروم در حالی این سخنان را بر زبان می‌آورد که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش مدعی شده بود که دولت متبوعش در کشتن دانشمندان ایرانی نقشی ندارد.
 
ایران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای اش صلح‌آمیز بوده و از طریق مراجع بین‌المللی به این ترورها اعتراض کرده است.
 
منبع: فارس