Gerdab.IR | گرداب

جواز مقابله به مثل در ترور از دیدگاه امام خمینی

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰

در منطق حضرت امام خمینی رحمت الله علیه جریان ترور یک روش عاجزانه از سوی دشمنان دین تلقی می‌شود که در مسیر انقلاب ما که یک مسیر الهی است، به کار بردن این روش البته کارایی نخواهد داشت.

گرداب- مطلب ارسالی وبلاگ "سرباز صفر جنگ نرم"- اندیشه مقابله به مثل در ترورها با وجود کثرت  استفاده از این عمل شوم از سوی دشمنان نهضت امام هیچگاه در سخنان ایشان مطرح نشده است و حتی زمانی که خبرنگار تلویزیون هلند در نوفل لوشاتو از امکان استفاده از روش ترور از امام سئوال می کند "امام خمینی" رحمت الله علیه بیان می‌فرمایند که ما همین روش مبارزاتی خود را ادامه خواهیم داد (صحیفه ج4ص314) و در سخن معروف امام که به مناسبت ترور شهید "مطهری" مطرح می‌گردد، امام ترور را ناشی از بی‌منطقی دشمنان بیان می‌نمایند و تصریح می‌کنند منطق اسلام ترور را باطل می‏‌داند.



در منطق حضرت امام خمینی رحمت الله علیه جریان ترور یک روش عاجزانه از سوی دشمنان دین تلقی می‌شود که در مسیر انقلاب ما که یک مسیر الهی است، به کار بردن این روش البته کارایی نخواهد داشت. چون تفکر ما تفکری است که کشته شدن در مسیر هدف متعالی را سعادت می‌داند و از طرفی نظام و انقلاب ما یک نظام همگانی و مردمی است و اینگونه نیست که دشمنان نادان ما خیال کنند می توانند با ترور اشخاص، شخصیت آن‌ها و نهضت ما را ترور کنند که خود این عمل نشان دهنده موضع ضعف آن‌ها در قبال قدرت ملت ایران است.

البته منطق ترور از اوایل شکل‌گیری این نهضت و انقلاب در دستور کار دشمنان ما بوده و حتی گاهی تصمیم به ترور شخص امام خمینی رحمت الله علیه نیز گرفته بودند که منطق امام با این وجود بارها و بارها در شرایط مختلف بیان شده است که برخی این سخنان راهبردی بنیانگذار کبیر انقلاب را مرور می نماییم:

از خون شهیدان انسان‌های مصمم تر بوجود می آیند
اينان كه شكست و مرگ خود را لمس نموده و با اين رفتار غيرانسانى می‏‌خواهند انتقام بگيرند يا به خيال خام خود مجاهدين در اسلام را بترسانند، بدگمان كرده‌‏اند. از هر موى شهيدى از ما و از هر قطره خونى كه به زمين می‌ريزد، انسان‌هاى مصمم و مبارزى به وجود می‏‌آيد. شما مگر تمام افراد ملت شجاع را ترور كنيد والا ترور فرد هر چه بزرگ باشد، براى اعاده چپاولگرى سودى ندارد. ملتى كه با اعتماد به خداى بزرگ و براى احياى اسلام بپا خاسته با اين تلاشهاى مذبوحانه عقبگرد نمی‏‌كند. ما براى فداكارى حاضر و براى شهادت در راه خدا مهيا هستيم .. ج7ص179

منطق اسلام ترور را باطل می‏داند
 اين رجل فاجرى كه خون عزيز ما را به زمين ريخت، تأييد كرد دين خدا را. يعنى خدا دين خودش را به او تأييد كرد. با ريختن خون عزيز ما، تأييد شد انقلاب ما. اين انقلاب بايد زنده بماند، اين نهضت بايد زنده بماند، و زنده ماندنش به اين خونريزي‌هاست. بريزيد خونها را؛ زندگى ما دوام پيدا می‏كند. بكُشيد ما را؛ ملت ما بيدارتر می‏شود. ما از مرگ نمی‏ترسيم و شما هم از مرگ ما صرفه نداريد. دليل عجز شماست كه در سياهى شب، متفكران ما را میكشيد. براى اينكه منطق نداريد. اگر منطق داشتيد كه صحبت مى كرديد؛ مباحثه می‏كرديد. لكن منطق نداريد، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور را باطل می‏داند. اسلام منطق دارد لكن با ترور شخصيت‌هاى بزرگ ما، شخص‌هاى بزرگ ما، اسلام ما تأييد می‏‌شود .. ج7ص183

با مکتب ما نمی‌توانید ستیز کنید
حسابگرى الهى غير از حسابگرى مادى است. اين‌ها كه شما حساب می‌‏كنيد، حساب‌هاى مادى است، مادي‌گرايى است. ما شهادت را براى خودمان حيات می‌دانيم. دوستان ما شهادت را براى خودشان زندگى می‏‌دانند. مكتب اسلام اين‌طور است. اين مكتب اسلام است كه شهادت را زندگى می‌داند. اين مكتب اسلام است كه اين بچه را پيش من می‌نشاند و از حلقوم او می‏‌شنويم كه ما براى شهادت حاضريم. اين مكتب اسلام است. با مكتب اسلام ستيزه نكنيد، نمی‏توانيد بكنيد. ملت ما بيدارند. اگر ما ترور بشويم ملت ما هست، ملت بزرگ ما زنده است، نهضت ما زنده است. پيروز باد اين زندگى، پيروز باد اين ملت. خداوند همه شما را پيروز كند و همه ما را به راه هدايت رهبرى فرمايد .. ج7ص191

پیام به ملت ایران به مناسبت شهادت دکتر"مفتح"
انا للَّه و انا اليه راجعون  آن‌گاه كه منطق قرآن، آن است كه ما از خداييم و به سوى او می‏رويم و مسير اسلام، بر شهادت در راه هدف است و اولياى خدا عليهم السلام شهادت را يكى از ديگرى به ارث می‌‏بردند و جوانان متعهد ما براى نيل شهادت در راه خدا درخواست دعا می‌‏كرده و می‌كنند، بدخواهان ما كه از همه جا وامانده دست به ترور وحشيانه می‏‌زنند، ما را از چه می‏ترسانند؟ آمريكا خود را دلخوش می‌‏كند كه با ايجاد رعب در دل ملت- كه سربازان قرآنند- میتواند وقف‌ه‏اى در مسير حق و عقبگردى از جهاد مقدس در راه خدا ايجاد كند. غافل از اينكه ترس از مرگ براى كسانى است كه دنيا را مقرّ خود قرار داده و از قرارگاه ابدى و جوار رحمت ايزدى بی‌خبرند. اينان از كوردلى، صحنه‏‌هاى شورانگيز ملت عزيز و شجاع ما را در هر شهادتى، پس از شهادتى كه در پيش چشمان خيره آنان منعكس است نمی‌بينند. صُمٌّ بُكْمٌ عُمْىٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ
اينان می‏‌بينند كه هزار و سيصد سال بيشتر از صحنه حماسه آفرين كربلا می‌گذرد و هنوز خون شهيدان ما در جوش و ملت عزيز ما در حماسه و خروش است.‏ ج11ص320

من به شما خامنه‌اى عزيز، تبريك میگويم
پیام امام به مناسبت سوءقصد و ترور نافرجام عليه آیت الله "خامنه‌‏اى" خطاب به ایشان

خداوند متعال را شكر كه دشمنان اسلام را از گروه‌ها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شكر كه از ابتداى انقلاب شكوهمند اسلامى هر نقشه كه كشيدند و هر توطئه كه چيدند و هر سخنرانى كه كردند ملت فداكار را منسجم‌تر و پيوندها را مستحكم‏‌تر نمود و مصداق "لازال يُؤيّدُ هذا الدّين بالرجل الفاجر" تحقق پيدا كرد.

اينان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر كردند و هرچه مقاله نوشتند ملت را بيدارتر نمودند و هرچه شخصيت‌ها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اكنون دشمنان انقلاب با سوءقصد به شما كه از سلاله رسول اكرم و خاندان حسين بن على هستيد و جرمى جز خدمت به اسلام و كشور اسلامى نداريد و سربازى فداكار در جبهه جنگ و معلمى آموزنده در محراب و خطيبى توانا در جمعه و جماعات و راهنمايى دلسوز در صحنه انقلاب می‏‌باشيد، ميزان تفكر سياسى خود و طرفدارى از خلق و مخالفت با ستمگران را به ثبت رساندند.

اينان با سوءقصد به شما عواطف ميليون‌ها انسان متعهد را در سراسر كشور بلكه جهان جريحه‏‌دار نمودند. اينان آنقدر از بينش سياسى بی‌نصيبند كه بی‏‌درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پيشگاه ملت به اين جنايات دست زدند، و به كسى سوءقصد كردند كه آواى دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمين جهان طنين‌انداز است.

اينان در اين عمل غيرانسانى به جاى برانگيختن و رعب، عزم ميليون‌ها مسلمان را مصمم‌‏تر و صفوف آنان را فشرده‌‏تر نمودند. آيا با اين اعمال وحشيانه و جرايم ناشيانه وقت آن نرسيده است كه جوانان عزيز فريب خورده از دام خيانت اينان رها شوند و پدران و مادران، جوانان عزيز خود را فداى اميال جنايتكاران نكنند و آنان را از شركت در جنايات آنان برحذر دارند؟ آيا نمیدانند كه دست زدن به اين جنايات، جوانان آنان را به تباهى كشيده و جان آنان به دنبال خودخواهى مشتى تبهكار از دست میرود؟ ما در پيشگاه خداوند متعال و ولى بر حق او حضرت بقية اللَّه ارواحنا فداه افتخار می‌كنيم به سربازانى در جبهه و در پشت جبهه كه شب‌ها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالى به سر می‏‌برند. من به شما خامنه‌‏اى عزيز، تبريك می‌گويم كه در جبهه‏‌هاى نبرد با لباس سربازى و در پشت جبهه با لباس روحانى به اين ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالى سلامت شما را براى ادامه خدمت به اسلام و مسلمين خواستارم. والسلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته ..

روح اللَّه الموسوى الخمينى.

سرباز صفر جنگ نرم