Gerdab.IR | گرداب

لغو بودجه برنامه تلویزیونی، انتقام آمریکا از فلسطین

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۰

کنگره آمریکا در واکنش به خواست عضویت فلسطین در سازمان ملل، تصمیم به لغو بودجه برنامه تلویزیونی "خیابان سمسم" و انتقام از کودکان فلسطینی کرده است.

به گزارش گرداب، روزنامه "گاردین" در گزارشی از واکنش شدید کنگره آمریکا نسبت به درخواست فلسطین به عضویت در "سازمان ملل" خبر داد. در این گزارش آمده است که کنگره آمریکا تصمیم دارد بودجه برنامه تلویزیونی "خیابان سمسم" (Sesame Street) را لغو کند.

برنامه "خیابان سمسم" به دلیل عدم حمایت بودجه‌ای آمریکا پخش نخواهد شد
بر اساس اولین گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس" در هشتم ژانویه سال 2012، برنامه تلویزیونی کودکان فلسطینی "خیابان سمسم" با داشتن ماپت‌های رنگارنگ که پیام‌آور صبر و عشق به همسایه‌ها هستند، توانستند در طول دهه‌ها ناآرامی، تنها پرتو امید برای فلسطینیان باشد؛ اما بازیگران نقش‌های طرفدار صلح اکنون خود را در میان آتش درگیری‌های سیاسی بین رهبران فلسطین و کنگره آمریکا می‌یابند و قسمت‌های تهیه شده برای سال 2012 پخش نخواهند شد.

برنامه "خیابان سمسم" یکی از چندین برنامه‌های تحت بودجه آمریکا است که پس از لغو کردن اعطای بودجه 130 میلیون یورو از سوی "کنگره" به "نمایندگی آمریکا برای انکشاف بین‌المللی" در اکتبر دچار بحران شده است. این تعلیق با هدف مجازات کردن فلسطینیان برای درخواست عضویت در "سازمان ملل" انجام شد.

کرمیت دیگر مورد حمایت ما قرار نخواهد گرفت
 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، "ویکتوریا نولاند" قطع شدن این برنامه را تایید کرد. وی گفت: «متاسفانه، در حال حاضر کرمیت نمی‌تواند مورد حمایت قرار بگیرد. متاسفانه با قطع بودجه‌های حمایتی اقتصادی، ما مجبور شدیم وضعیت را به حالت متوازنی برسانیم و این موضوع یکی از مسائلی است که ما نمی‌توانیم انجام دهیم.»

وی افزود: «اعطای بودجه به رسانه‌های اسرائیلی ادامه خواهد داشت تا برای کودکان عرب و یهودی برنامه‌های تلویزیونی پخش کنند.» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که این هزینه از منبع بودجه‌ای دیگری از دولت آمریکا ناشی می‌شود.

منبع: فارس