Gerdab.IR | گرداب

حذف قانون "قدس، پايتخت فلسطين" از سوی رژیم‌صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۰

اين قانون توهين به جايگاه اسرائيل به عنوان دولتی يهودی است و با بند هفت قانون اساسی كنست مخالف است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه الدستور چاپ اردن، كنست رژیم صهیونیستی ديروز اجازه نداد "احمد الطيبی"، عضو عرب اين پارلمان، پيش‌نويس قانون "قدس، پايتخت فلسطين و امت اسلامی" را در جلسه كنست مطرح كند.

احمد الطيبی در صدد بود اين قانون را در پاسخ به پيش‌نويس قانون "قدس؛ پايتخت اسرائيل و ملت يهود" كه پيش از اين در كنست رژیم صهیونیستی مطرح شده بود، ارائه كند.

"يانون ايال"، مشاور قضائی كنست رژيم صهيونيستی با حذف قانون قدس، پايتخت فلسطين، مدعی شد: «اين قانون توهين به جايگاه اسرائيل به عنوان دولتی يهودی است و با بند هفت قانون اساسی كنست مخالف است.»

"اسامه السعدی"، از وكلای عرب، نيز تأكيد كرد: «اين سومين‌بار است كه كنست احمد الطيبی را از ارائه پيشنهادات درباره قوانين مربوط به فلسطين منع می‌كند.»

الطيبی همچنين در جلسه ديروز كنست پيشنهاد منع استفاده از اصطلاح "العصابات العربية" (باندهای عرب) عليه فلسطينی‌هايی كه در واقعه نكبة (بيرون رانده‌شدن صدها هزار فلسطينی از سرزمين‌های اشغالی و آغاز اشغال فلسطين) به شهادت رسيده بودند و استفاده از واژه "مقاتلين" (جنگاوران) يا "فدائيين" (فدائيان) را نيز مطرح كرد.

پيش‌نويس قانون "قدس؛ پايتخت اسرائيل و ملت يهود" پيش از اين از سوی چهار تن از اعضای كنست رژیم صهیونیستی ارائه شد و "ارييه الداد"، ديگر عضو اين كنست نيز، برای بار دوم آن را مطرح كرد.

منبع: ایکنا