اتهام جدید شبکه العربیه به ایران

اتهام جدید شبکه العربیه به ایران
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

شبکه العربیه در تازه‌ترین یادداشت خود، ایران را متهم به افزایش حملات سایبری به کشورهای حوزه خلیج فارس کرد.

به گزارش گرداب، اتهام‌پراکنی‌های کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس، علیه جمهوری اسلامی ایران، همچنان ادامه دارد و در چند وقت گذشته نیز به‌شدت افزایش‌یافته است. بعد از انتشار خبر حمله مجدد بدافزار شمعون 2 به تأسیساتی در عربستان سعودی، سریعاً اتهام این حمله متوجه جمهوری اسلامی ایران گردید. در این میان، رسانه‌های سعودی، نقش مؤثری داشتند و تلاش کردند تا مانع از خاموش شدن شعله‌های اتهام علیه کشورمان شوند. شبکه خبری العربیه نیز که در انتشار مواضع ضد ایرانی سابقه‌ای طولانی دارد، در جدیدترین یادداشت خود، به نقل از برخی مقامات کشورهای عرب‌زبان حوزه خلیج‌فارس، اتهامات تکراری را علیه ایران، مطرح کرده است.

در بخشی از خبر العربیه، به صحبت‌های یکی از مقامات ارشد سایبری عربستان اشاره شده است. صالح المطیری (Saleh Almotairi)، مدیرکل مرکز امنیت سایبر ملی عربستان، دراین‌باره، ضمن طرح مجدد اتهام علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (خلیج‌فارس)، در معرض تهدیدات سایبری ایران قرار دارند و باید برای آن، چاره‌اندیشی کنند. 

رشد قابل‌توجهی در حملات سایبری به این کشورها رخ داده است و تمامی بخش‌های مالی و بدنه دولتی، جزو اهداف حملات سایبری ایران محسوب می‌شوند.» المطیری در ادامه مدعی شد که در صورت متحد بودن در برابر این حملات، کشورهای عضو این پیمان، قادر هستند تا از تمامی زیرساخت‌های خود، به‌راحتی محافظت کنند.

 بر اساس گزارش‌هایی که شرکت‌های امنیتی در مورد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منتشر می‌کنند و شبکه العربیه به انتشار آن‌ها پرداخت، کشورهای کویت و بحرین، طی سال گذشته، بیشترین میزان حملات سایبری را پذیرا بوده‌اند. هکرها در عملیات صورت گرفته علیه مواضعی در بحرین، تلاش کرده‌اند تا به وزارت خارجه این کشور نفوذ کنند. به ادعای مقامات بحرینی، حملات سایبری علیه بحرین، از داخل ایران سازمان‌دهی می‌شود و شهروندان بحرینی که در داخل ایران زندگی می‌کنند، جزو اصلی‌ترین اهداف این حملات ایران هستند. مدیرکل آژانس مرکزی فناوری اطلاعات کویت نیز دراین‌باره مدعی شد مؤسسات مالی کویتی، بیشترین حجم حملات سایبری در یک سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.