Gerdab.IR | گرداب

فضای سایبر جولانگاه مروجان بی‌اخلاقی

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

در این مسابقه که به وسیله یکی از نشریات برنامه‌ریزی شده‌است، به بهانه معرفی یک نوع گوشی جدید از یک تولیدکننده گوشی‌های همراه قطعه‌ای از موسیقی های مبتذل را پخش می‌کند.

به گزارش گرداب، بی توجهی مسئولان به اولویت های تهدیدات مشخص شده از سوی رهبر انقلاب کماکان ادامه دارد. در آخرین نمونه از نتایج این بی توجهی، شاهد برگزاری یک مسابقه آنلاین هستیم. در این مسابقه که به وسیله یکی از نشریات برنامه ریزی شده است، به بهانه معرفی یک نوع گوشی جدید از یک تولیدکننده گوشی های همراه، قطعه ای از موسیقی های زرد و مبتذل موجود در بازار موسیقی کشور پخش شده و از مخاطب خواسته می شود تا با علامت زدن یک گزینه از چهار گزینه، در این مسابقه شرکت کند.

در توضیح این مسابقه با ادبیاتی جذاب اینگونه درج شده است:

20 روز، 20 سوال!
به اولین دوره از مسابقه‌ بزرگ و زنده‌ موسیقی پاپ ایران خوش اومدین! این مسابقه که از طرف سونی‌اریکسون با همکاری مجله‌ چلچراغ برگزار می‌شه، روز به روز دانش موسیقی پاپ شما رو محک می‌زنه و بعد از بیست روز، شما می‌تونید برنده‌ شایسته‌ جایزه‌ بزرگ مسابقه باشین...

جایزه چیه؟
هزینه‌ سفر دوبی! نفر اولِ مسابقه برنده‌ هزینه‌ سفر به دوبی برای چهار شب و پنج روز با یک همراه می‌شه. بازم هست! هشت نفر دیگه هم جایزه می‌گیرن. هر کدوم یک گوشی سونی اریکسون مدل !Live with Walkman چی بهتر از این؟ برای شرکت کردن توی مسابقه چی کار کنم؟ کافیه که ثبت نام کنید، بیست روز به این‌جا سر بزنید و هر روز به یکی از سوال‌های چهار گزینه‌ای جواب بدید؛ همین و تمام!

در ضمن با دعوت از دوستان‌تون برای شرکت توی مسابقه، شانس شما برای برنده شدن بیش‌تر می‌شه. چطوری؟ بعد از ثبت نام و وارد شدن به سایت، می‌تونید به صفحه‌ "دعوت از دوستان" برین و ایمیل دوستان‌تون رو در محلی که مشخص شده وارد کنید. هر چه تعداد بیش‌تری از دوستان‌تون از طریق شما در مسابقه ثبت‌نام کنن، امتیاز بیش‌تری برای شما ثبت می‌شه. برنده‌ نهایی کسیه که علاوه بر جواب دادن به همه‌ سوال‌ها، امتیاز بیش‌تری هم کسب کرده باشه.



در پایگاه برگزاری این مسابقه، در سوال 15 چنین درج شده است: در ترانه‌ای که بخشی از آن را می‌شنوید، خواننده‌ محترم نگران چه چیزی است؟

فراموش شدن قرارهای عاشقانه‌اش با یار گرامی؟
فروش قلب به وسیله یار گرامی به دیگری ؟
شکسته شدن آینه‌ عشق یار گرامی؟
خوابیدن شخص دیگری روی تخت خواب او و یار گرامی؟

در سوال 13 با معرفی "الگوهای نسل جوان ما!* اینچنین درج شده است:



کدام خواننده به الگوی خود نزدیک‌تر است؟


خشایار اعتمادی؟ مجتبی کبیری؟ قاسم افشار؟ هیچ کدام، این سه نفر خود الگوی جوانان هستند.

در سوال روز دهم، بدون نیاز به استفاده از آزمایش DNA و استفاده از بررسی نامي آلبوم برای تشخیص ارتباط فرزند با پدر تاکید شده است:



اگر بخواهیم به‌جای آزمایش DNA، از روی نام آلبوم قضاوت کنیم، کدام خواننده‌ زیر بیش‌تر بچه‌ پدرش است؟


همایون شجریان؟ احسان خواجه امیری؟ علیرضا قمیشی؟ کاوه یغمایی؟

در سوال روز ششم پرسیده شده است که بر اساس ترانه‌ای که بخشی از موسیقی آن را می‌شنوید، شب‌های عشق رنگ کدام یک
از ترکیب‌های زیر است؟

قرمز و آبی؟ زرد و آبی؟ زرد و قرمز؟ قرمز و سبز؟

در سوال روز پنجم پرسیده شده است که : در ویدئو کلیپی که بخشی از آن را می‌بینید چه چیزی خوابیده؟

برق عشق؟ غصه‌ها؟ آرامش؟ چیزی نخوابیده؟

در سوال روز اول، با درج قسمتی از یک کلیپ موسیقی مبتذل مشهور که متاسفانه در سکوت عجیب مسئولان در یکی از کافه های شهر تهران تولید و فیلمبرداری شده است ، پرسیده می شود:

در ویدئویی که بخشی از آن را می‌بینید به کدام حیوان هیچ اشاره‌ای نشده است؟

جوجه؟ گراز؟ کبوتر؟ شتر؟

متاسفانه بی‌توجهی به اقدامات مبتذل در جامعه خصوصا فضای اینترنت فارسی هر روز ابعاد جدی‌تری به خود می‌گیرد و موجب جری‌تر شدن روز افزون فعالانی می شود که قصدی برای رعایت حریم های قانونی و شرعی ندارند و مسئولان محترم در نهادهاي مختلف توجه به امور فرهنگی و اجتماعی را از اولویت های ماموریتی خود نمی دانند.

همچنین رشد روز افزون افرادی که با عنوان عکاس اقدام به انتشار تضاویر بی حجاب، نیمه عریان و کاملا عریان برخی افراد به عنوان مدل کرده و نام آن را نیز هنر عکاسی می گذارند و مشخصات خود برای جلب مشتری! را نیز درج نموده اند از نمونه این مسائل است و می توان گفت لااقل یکصد نفر در این زمینه مشغول به کار و فعالیت مجرمانه در تهران هستند که به جز برخورد بسیار محدود و ضعیف با برخی از آنها که مربوط به مدتها پیش بوده است، اقدام دیگری از سوی مسئولان امر صورت نگرفته و سیر صعودی رشد تعداد این افراد و جری تر شدن آنان ادامه دارد.

در این فضا است که از حتی تولید فیلم های سینمایی غیر مجاز مانند فیلم "تهران من حراج" در خیابان های تهران بدون اخذ کوچکترین مجوز از مسئولان نباید تعجب کرد. زیرا می توان در خیابان های شهر تهران و در اماکن عمومی مرتکب تولید کلیپ های مبتذل و غیرمجاز متعدد شد و از چیزی هم نگران نبود.

این درحالیست که "رهبر انقلاب" در سخنرانی مردادماه 90 در حضور مسئولان نظام اسلامی، با فهرست کردن تعدادی از تهدیدات متوجه جامعه ایران اسلامی، آن ها را به عنوان اولویت اقدامات پدافندی و آفندی خودی تعیین فرمودند.
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای قوای مجریه، مقننه و قضائیه، رئیس مجلس خبرگان،‌ اعضای هیئت وزیران، نمایندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، ائمه‌ جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، در سخنان بسیار مهمی با اشاره به شرایط بسیار فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ منطقه و جهان، به تبیین شرایط و جایگاه فعلی كشور با درنظرگرفتن نقاط قوت و ضعف پرداختند و تاكید كردند غلبه دادن نگاه مثبت، بدون ديدن نقطه‌ى منفى، اين هم گمراه كننده است؛ موجب يك رضايتى در انسان مي‌شود كه احياناً اين رضايت، رضايت كاذب است؛ اين هم درست نيست. نقاط منفى را هم بايد در كنار نقاط مثبت ديد. اين كار را كشور و نظام توانسته انجام بدهد، اين كار را نتوانسته انجام بدهد؛ اين دو تا را در كنار هم ببينيم. بنابراين اگر بخواهيم اوضاع كشور را درست به دست بياوريم، بايد نقاط منفى و نقاط مثبت را در كنار هم مشاهده كنيم.
 
ایشان در ادامه با برشمردن برخی از نقاط ضعف که بایستی به عنوان اولویت‌های کاری مسئولان نظام مورد توجه قرار گیرد فرمودند: «رواج فرهنگ اسراف و تجمل‌گرائى در جامعه، رشد يا عدم توقف ميل به خشونت در برخى از بدنه‌ جوان كشور، مضر است. ما فيلم‌هایى پخش مي‌كنيم كه خود آن كسانى كه سازنده‌ اين فيلم‌ها هستند، به خودشان هشدار مي‌دهند و مي‌خواهند خطر اين فيلم‌ها را كه توليد خشونت در جامعه است، متوقف كنند؛ ولى ما حالا داريم اين‌ها را منتشر مي‌كنيم! اين‌ها مضر است...در زمينه‌ فرهنگ، اخلاق عمومى و عدم رواج فضائل اخلاقى، مشكلاتى داريم... يك نقشه، تباه كردن نسل جوان است. ما در اين خصوص تا حالا مقابله‌ درستى نداشته‌ايم و موفق نشده‌ايم. همچنين مواد مخدر صنعتى و تهييج غريزه‌ جنسى و از اين چيزها.



امروز می توان گفت عرصه وب سایت‌های تفریحی کشور مملو از بیش از دویست پایگاه اینترنتی است که به شکل دائمی در حال دامن زدن به آلودگی‌های مختلف و برای نمونه پخش فیلم های مروجه شهوت و غصب هستند که با وجود شفاف بودن مبانی قانونی و شرعی ضرورت مبارز با این موارد، مسئولان محترم تنها به فیلتر نمودن آدرس‌های اینترنتی پایگاه‌های مذکور اکتفا کرده و برخی از این پایگاه‌ها با اصرار بر ادامه فعالیت مجرمانه خود به ثبت دامنه‌های پشت سر هم ادامه داده و برخی تا بیست دامنه پشت سر هم را پس از فیلترشدن‌های پیاپی استفاده کرده اند و در این میان، مسئولان قضایی، انتظامی و امنیتی، تنها نظاره‌گر این میدان هستند و به جز برخوردهای موردی و دانه ای با برخی از این پایگاه‌ها، اثری از یک اقدام فراگیر همچون پروژه مهم و موفق "گرداب" در برخورد با این مجرمان که امروز با مشخصات اصلی خود و با شماره حساب‌های ایرانی و شماره تلفن‌های ایرانی به تجارت و کسب درآمد نامشروع و اشاعه فحشا در جامعه مشغولند، وجود ندارد.

با این حساب، از وقوع موارد اینگونه به وسیله عناصری رسانه‌ای که از قدیم الایام مروجان لیبرالیزم اخلاقی بوده و محمل سازماندهی عناصر میدانی اغتشاشات خیابانی هم بوده‌اند هم انتظاری نیست که حریم‌های اخلاقی و شرعی انقلاب اسلامی برای آن‌ها کوچکترین اهمیتی داشته باشد. اما از نیروی انتظامی و دادستانی و دستگاه‌های امنیتی و سایر مسئولان محترمی که با خیالی آسوده از کنار این مسائل گذشته و آنها را اولویت ماموریت‌های خود نمی دانند هم نباید درخواست کرد تا به مسئولیت قانونی خویش عمل کنند؟

منبع: مشرق