Gerdab.IR | گرداب

انتشار ارزیابی فرماندهان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی:

توان حمله نظامی به ایران را نداریم

تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۰

اگر از من خواسته شود، حمله به ایران را انجام بدهم، آن را انجام خواهم داد، ولی نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

به گزارش گرداب، یکی از فرماندهان ارشد نظامی رژیم صهیونیستی گفته است که این رژیم توان حمله به ایران برای تخریب برنامه هسته‌ای این کشور را ندارد.

این فرمانده نظامی به همراه دیگر فرماندهان صهیونیستی، چند ماه پیش و در اوسط پاییز، ارزیابی خود از توان این رژیم و توان تدافعی ایران را به کابینه بنیامین نتانیاهو ارائه کردند.

همچنین مجله آمریکایی  "تایم" گزارش داده است که یکی از این فرماندهان نظامی نیز گفته که ما نمی‌توانیم حمله کارسازی علیه ایران انجام دهیم.

وی افزوده است: «اگر از من خواسته شود، این کار (حمله به ایران) را انجام بدهم، آن را انجام خواهم داد، ولی نتیجه مؤثری نخواهیم گرفت.»

این فرمانده نظامی صهیونیستی همچنین گفته است: «بنا بر محاسبات کمیسیون انرژی اتمی رژیم اسرائیل به دلیل موقعیت جغرافیایی تأسیسات هسته‌ای ایران و محدویت‌های نیروهای هوایی این رژیم، حمله به ایران، تنها به مدت چند هفته تا یک سال، برنامه هسته‌ای ایران را به تعویق خواهد انداخت، ولی آن را از میان نخواهد برد.»

روز پنجشنبه، "گابی اشکنازی"، رئیس سابق نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی گفته بود که این رژیم باید همه اقدامات خود علیه ایران را دور از چشم دیگران و پنهانی انجام دهد و فعالیت‌های مخفیانه خود علیه ایران را با تحریم های اعمال شده غرب علیه ایران، تجمیع کند، ولی باید گزینه حمله نظامی را هم روی میز داشته باشد.»

وی ادامه داده است: «من هنوز نمی‌دانم در چنین روزی، ما تنها خواهیم بود یا کشورهایی به کمک ما خواهند آمد؟!»
 
منبع: تابناک