Gerdab.IR | گرداب

آغاز به کار اولین "ویکی فقه" شیعه در جهان

تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۸۹

اولین "ویکی فقه" اسلامی و شیعی در جهان با همت گروهی از شاگردان برجسته مراجع تقلید فعالیت خود را با ارائه تخصصی دروس خارج فقه و اصول در قالب دانش نامه آزاد عمومی تا پایان سال آغاز خواهد کرد.

اولین "ویکی فقه" اسلامی و شیعی در جهان با همت گروهی از شاگردان برجسته مراجع تقلید فعالیت خود تا پایان سال آغاز خواهد کرد.
به گزارش گرداب مدیرعامل موسسه صدای بهار، با اعلام این خبر گفت: طراحی وب سایت این "ویکی فقه" با توانمندیهای متنوع مانند ایجاد موضوع، نگارش، ویرایش، قابلیت ارائه لینک داخلی و خارجی، ارائه ماخذ مختلف، جستجو، سطح سازی علمی و دیگر ویژه های منحصر به فرد به پایان رسیده و روز گذشته مراحل آزمایشی خود را آغاز کرد.
 در گام اول این سایت به زبان فارسی است که در گامهای دیگر زبان عربی به آن افزوده خواهد شد.
جواد جوادی افزود: انتشار مطالب در این سایت برای عموم کاربران آزاد است ولی با توجه به تخصصی بودن مباحث که مطابق با دروس خارج فقه و اصول به عنوان عالی ترین سطوح آموزشی حوزه خواهد بود، لازم است گروهی از متخصصان علوم حوزوی بر این محتوا نظارت دائم داشته باشند که بر این اساس پنج نفر از شاگردان برجسته مراجع معظم تقلید بر محتوای این سایت نظارت کرده و با همکاری این اساتید شبکه ای از گروههای فعال برای تولید محتوای این سایت مطابق با استاندارهای علمی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: از دیگر توانمندیهای "ویکی فقه" امکان ارائه متن کامل دروس اساتید برجسته حوزه و امکان ارائه نقدهای علمی و در نهایت کمک به "تولید علم" است. همچنین این امکان برای اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در نظر گرفته شده است تا تکالیف علمی شاگردان خود را در این سایت ارائه کنند تا امکان بررسی، تحلیل و نقد آن برای کلیه علاقمندان فراهم شود.
مدیر عامل موسسه صدای بهار گفت: ایجاد این سایت می تواند زمینه ای مناسب برای ایجاد "ویکیهای تخصصی" دیگر در دیگر علوم حوزوی مانند حدیث، درایه، تاریخ اسلام و دیگر موضوعات باشد.
 
منبع: خبرگزاری مهر