Gerdab.IR | گرداب

پلیس فتا هشدار دارد؛

هرزنامه‌نويسان در کمین‌اند!

تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۰

پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در اطلاعيه‌اي نسبت به افزايش هرزنامه‌نويسي يا ارسال پيام‌هاي ناخواسته در فضاي مجازي هشدار داد.

به گزارش گرداب، معاونت تشخيص و پيشگيري پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات ناجا در اطلاعيه‌اي با اشاره به اهميت توجه به هرزنامه‌ها عنوان كرد كه پديده هرزنامه‌نويسي يا ارسال پيام‌هاي ناخواسته به تعداد زيادي از آدرس‌هاي پست الکترونيک، بيش از هميشه گسترش يافته است و همزمان با اين گسترش کاربران بي‌توجه و مجرمان فضاي مجازي بيشتر جذب اين روش مي‌شوند.

براساس اين گزارش امروزه ايميل ناخواسته تنها ديگر يک اختلال شبکه يا مزاحمت اينترنتي نيست، بلکه به کمک اين صنعت كلاهبرداران روش‌هاي مختلفي را با هدف فريب و کلاهبرداري از کاربران اينترنت امتحان مي‌کنند.

طبق اين اطلاعيه هرزنامه‌نويسان بيش از هميشه فعال شده‌اند و براي فريب کاربران اينترنت از روش‌هاي روانشناسانه براي دستيابي به اطلاعات شخصي، اطلاعات مربوط به هويت و حتي حساب‌هاي بانکي کاربران استفاده مي‌کنند.

براساس اين اطلاعيه بسياري از پيام‌هاي هرزنامه‌هاي دريافت شده، ايميل‌هاي فيشينگ هستند كه در آن‌ها سايت‌هاي جعلي را به عنوان سايت‌هاي معتبر معرفي کرده و از اين طريق سعي در سرقت اطلاعات شخصي همچون نام کاربري رمز عبور و جزئيات حساب جاري کاربران را دارند.

براين اساس، ايميل‌هاي ديگري که به عنوان هرزنامه دريافت مي‌شوند محتوي ويروس‌ها و بسياري ديگر از تهديداتي هستند که برنامه‌هاي مخرب مخفي را روي رايانه نصب کرده و کاربران را به سوي وب‌سايت‌هاي خطرناک هدايت مي‌کنند. در اين راستا پليس فضاي سايبر بهترين راهکار براي مقابله با اينگونه جرايم را اطلاع‌رساني، آگاه‌سازي و افزايش سطح اطلاعات کاربران حوزه وب مي‌داند و به اين منظور از کاربران اين حوزه مي‌خواهد تا سطح دانش خود را افزايش داده و با پيگيري مطالب آموزشي از طريق پليس فتا مانع از بروز چنين آسيب‌هايي شوند.

منبع: ایسنا