Gerdab.IR | گرداب

رادیو زمانه:

جوهره حامیان جنبش سبز سکولار است

تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۸۹

سایت رسمی پارلمان هلند نوشته است که بدنه اصلی جریان حامی کاندید شکست خورده، طرفدار یک حکومت غیر دینی و سکولار هستند.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه ایران، یکی از سایت‌های حامی جنبش سبز اعلام کرده است که اساس و بنیان جریان حامی این کاندید شکست خورده، مخالف احکام دینی و طرفدار یک حکومت سکولار هستند.

"رادیو زمانه" که به عنوان ارگان رسمی مجلس هلند فعالیت می‌کند، در مطلبی با اشاره به روند تفکر و ایدئولوژی جریان حامی جنبش سبز، نوشته است: "جنبش سبز خواسته‏های دینی نداشته است؛ یعنی خواسته‏هایش را در قالب گفتمان دینی و گفتمانی که می‏خواهد حکومت دینی برقرار کند، اعلام نکرده. این یک واقعیت است."

در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به روند طی شده از سوی این جریان و همچنین اظهارات این کاندید درباره ویژگی‌های آن آمده است: "جوهره‏ی جنبش سبز، یک نوع جوهره‏ی سکولاریستی بوده است. یعنی جوهره‏‏ای است که مطالبه‏محور هست و می‏خواهد سبک زندگی را اصلاح کند. این اصلاح سبک زندگی، می‏تواند در درون گفتمان‏های مختلف، از جمله در درون گفتمان‏های دینی، قرار بگیرد، اما نمی‏پذیرد که یک گفتمان، گفتمان غالب بر جنبش سبز باشد."

گفتنی است کاندید ناکام پیش از این، همگام با تحلیل‌های این سایت خواستار ارائه یک قرائت رحمانی از جریان متبوع خود شده بود.