Gerdab.IR | گرداب

بزرگ‌ترین تهدید پیش روی آمریکا چیست؟ + عکس

تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۰

برخلاف آنچه رسانه‌های اصلی آمریکا القا می‌کنند، بزرگ‌ترین تهدید پیش روی آمریکا نه مسلمانان بلکه شورش ناشی از سرطان اقتصادی‌ست که از قلب جامعه آمریکا تغذیه می‌کند.

به گزارش گرداب به نقل از آنتی وار، در مقاله‌ای به قلم "جاستن ریموندو" به بررسی مشکلات جامعه آمریکا و تهدیدات واقعی‌ای که این کشور و مردم آن را تهدید می‌کنند پرداخت.

بر اساس این گزارش، تهدید همواره برای حاکمان آمریکا از ارزش زیادی برخوردار بوده است. آن‌ها چنین داستان‌هایی را می‌سرایند تا قدرت و اشتهای سیر‌ی‌ناپذیر خود برای داشتن قدرت بیشتر توجیه کنند.

تهدید کنونی به خاطر وجود مسلمانان (علی رغم تمام تلاش لابی صهیونیزم) و یا به خاطر توطئه و تبانی نخ‌نمای کمونیسم و یا شبه نظامیان ــ شخصیت‌های ترسناک محبوب دوران کلینتون ــ نیست. در عوض تهدید کنونی از چیزی عمیق‌تر، یعنی نیرویی وابسته به شیوه عملکرد اجتماع ما و عملکرد آن از دوران مدرن تاکنون، نشات می‌گیرد. تهدیدی در حال ظهور، ناشی از ورشکستگی ملی.

تمرین نیروهای ویژه آمریکا برای مقابله با اعتراضات ناشی از مشکلات اقتصادی در این کشور



نویسنده مقاله در ادامه به سخنانی از "سوروس" اشاره کرده و می‌آورد: سوروس طی اظهاراتی بیان داشته است: «در مواقعی مانند الآن، بقاء مهم‌ترین اصل است.» منظور وی از این جمله، این نیست که الآن تنها به فکر حفظ اموال و دارایی‌های خود باشید، بلکه منظور وی این است که الآن زمان به تأخیر انداختن وقوع فاجعه است. از دید وی در حال حاضر جهان با یکی از خطرناک‌ترین دوران خود در تاریخ مدرن ــ دورانی زیان‌بار و منحوس ــ مواجه است. وی افزود: «اروپا با خطر فروافتادن در آشوب و کشمکش مواجه است.»

سوروس در ادامه پیش‌بینی‌ کرد که شورش‌های خیابانی در آمریکا موجب اعمال فشار بی‌رحمانه‌ای خواهد شد که به محدود شدن چشمگیر آزادی‌های مدنی خواهد انجامید. از نظر وی، حتی ممکن است سیستم اقتصاد جهانی نیز به یک باره در هم فرو ریزد.

پنتاگون نیز با سناریوی مطرح‌شده از سوی سوروس و "پال "موافق است. تهدید ناشی از فروپاشی اقتصادی از بحران اقتصادی سال 2008، مد نظر آن‌ها قرار داشته است. ارزیابی اخیر تهدیدات به بی‌ثباتی اقتصادی اشاره می‌کند، همان طوری که رئیس حاکمان ما نگران آن است.

این نویسنده در پایان این چنین نتیجه‌گیری می‌کند که تهدیدات 60 سال گذشته به محاق فراموشی رفته است. این بار قدرت نظامی آمریکا به مبارزه خوانده نشده؛ ولی یک تهدید جدید ــ نه از بیرون بلکه از درون ــ در حال شکل‌گیری است؛ سرطانی اقتصادی که از قلب جامعه ما تغذیه می‌کند.

منبع: مشرق