Gerdab.IR | گرداب

امام جماعت مسجد الاسلام واشنگتن:

استخدام مهاجران در آمریکا برای جاسوسی در مساجد

تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰

در حقیقت، به نظر می‌رسد که دولت در تلاش برای وارد کردن جاسوس از کشورهای ما برای نفوذ در میان جنبش‌ها و گروه‌ها و سازمان‌های مسلمانان است.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، "عبدالعلیم موسی"، امام جماعت مسجد "الاسلام" در واشنگتن دی سی سرکوب مسلمانان در آمریکا را به بدرفتاری با یهودیان در دوره آلمان نازی، تشبیه کرده است.

عبدالعظیم موسی در این باره می‌گوید: «بسیاری از مهاجران جدید که به آمریکا می‌آیند از همان ابتدای ورود استخدام می‌شوند تا به مساجد بروند و برای دولت جاسوسی کنند.»

امام جماعت مسجد الاسلام اظهار داشت: «در حقیقت، به نظر می‌رسد که دولت در تلاش برای وارد کردن جاسوس از کشورهای ما برای نفوذ در میان جنبش‌ها و گروه‌ها و سازمان‌های مسلمانان است.»

موسی، این اظهارات را پس از انتشار گزارشی اطلاعاتی درباره تشدید عملیات مخفیانه علیه مسلمانان بیان کرد.

در این گزارش که تاریخ آن به می 2006 بازمی‌گردد، آمده است افسران پلیس آمریکا باید عملیات مخفیانه علیه جوامع شیعه در مناطق شمال شرق این کشور را صرفا به دلیل مذهب این جوامع، گسترش دهند.

موسی در همین زمینه یادآور شد: «این سند، ادامه سیاست سرکوب، اشاعه ترس و سوء ظن علیه مسلمانان، نه فقط در میان عموم مردم بلکه درمیان خود مسلمانان است.»

به گفته بسیاری از مسلمانان، پس از حملات یازدهم سپتامبر، ارتکاب جنایات به دلیل احساس تنفر، گروه‌بندی‌های نژادی و تعبیض در آمریکا به شدت افزایش یافته است.

در همین حال در ژانویه 2012 میلادی فاش شد که اداره پلیس نیویورک در سال 2011 از فیلم مستند ضداسلامی تحت عنوان "جهاد سوم" به عنوان فیلم آموزشی برای نیروهای این اداره استفاده کرده است.

در این ویدئو که برای آموزش بیش از 1500 نفر از نیروهای ضدتروریستی پلیس نیویورک استفاده شده است، مسلمانان به عنوان افرادی خشونت‌طلب و حامی افراطی‌گرایی به تصویر کشیده شده‌اند.