Gerdab.IR | گرداب

خاطره آیت الله موسوی کاشانی از دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب؛

پیش بینی رهبر انقلاب در سال 78 راجع به منافقین جدید

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹

"منافقان دیروز چه شدند؟ جز این است که به جهنم رفتند. اینها منافقین جدید هستند. مطمئن باشید این منافقین نیز به دنبال آن منافقین به جهنم خواهند رفت."

گرداب- آیت الله سید محسن موسوی فرد (کاشانی) از روحانیون مبارز پیش از انقلاب بوده اندکه پس از پیروزی انقلاب نیزدر سمت های مختلفی انجام وظیفه نموده اند. ایشان پس از رحلت حضرت امام در دفتر مقام معظم رهبری مشغول به خدمت شدند.
در سال 1378 در یک سانحه رانندگی هر سه فرزند ایشان فوت کردند و همسرشان نیز شدیداً زخمی شد. پس از بهبود نسبی همسر ایشان و منتقل شدن از بیمارستان به منزل، مقام معظم رهبری برای عیادت و تسلیت به منزل آیت الله موسوی کاشانی رفتند. آیت الله موسوی کاشانی ماجرای این دیدار و مسائل مطرح شده در آن را در کتاب خاطرات خود نقل نموده اند که بدون هیچ توضیح دیگری می خوانیم:
«طبق دستور حضرت آقا چند روز در منزل، مجلس روضه گذاشتیم، تااینکه حال خانم ما تقریباً بهبود پیدا کرد.
یک شب به ما خبر دادند که حاج مسعود (فرزند مقام معظم رهبری) به مشهد سفر کرده و سید بزرگواری را با خودش آورده است که اگر به منزل شما بیاید و صحبت بکند حال خانم شما بهتر می شود.
این سید مشهدی کسی نبود جز خود مقام معظم رهبری. ولی شاید این گونه به ما گفتند که کسی متوجه تشریف فرمایی ایشان نشود. ایشان به منزل ما شبانه تشریف آوردند ما در خدمت ایشان نشستیم. آن روزها که اوایل دولت اصلاحات بود [خاطره مربوز به سال 78 است] جو دانشگاه ها بحرانی بود و شعارهای مختلفی مطرح می شد. خانم ما شروع کرد به شکایت کردن از وضعیت دانشگاه ها و و ضعیتی که بر کشور حاکم بود و خطاب به مقام معظم رهبری عرض کرد: "شما چرا باید مظلوم باشید و ساکت بنشینید. اگر امام بود ساکت نمی نشست ودهان اینها را می بست."
رهبر انقلاب در جواب فرمودند: "منافقان دیروز چه شدند؟ جز این است که به جهنم رفتند. اینها منافقین جدید هستند. مطمئن باشید این منافقین نیز به دنبال آن منافقین به جهنم خواهند رفت. خانم شما نگران نباشید. خداوند متعال دین خودش را یاری خواهد کرد".»
(خاطرات آیت الله سید محسن موسوی کاشانی، چاپ مرکز اسناد انقلاب اسلامی، صفحات 187 و 188)
 
منبع: شبکه ایران