Gerdab.IR | گرداب

پهپاد آمریکایی در خدمت جاسوسی از شهروندانش

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

دولت آمريکا در آينده خواهد گفت از اين پهپادها براي محافظت از مردم استفاده مي‌کند اما بسياري از شهروندان معتقدند از اين هواپيماهاي بدون سرنشين براي جاسوسي از فعاليت‌هاي روزمره آنها استفاده خواهد شد.

به گزارش گرداب، "شروود راس"، مشاور روابط عمومي و خبرنگار آمريکايي در فلوريدا در گفت‌وگویی گفت: «مقامات سازمان هواپيمايي کشوري آمريکا پيش‌بيني مي‌کنند تا سال ۲۰۲۰ ميلادي بيش از ۳۰ هزار هواپيماي بدون سرنشين در آسمان اين کشور مشغول عمليات و نظارت بر فعاليت‌هاي شهروندان باشند.»

راس گفت: «دولت آمريکا در آينده خواهد گفت از اين پهپادها براي محافظت از مردم استفاده مي‌کند اما بسياري از شهروندان معتقدند از اين هواپيماهاي بدون سرنشين براي جاسوسي از فعاليت‌هاي روزمره آنها استفاده خواهد شد.»

شروود راس تاکيد کرد: «اقداماتي که آمريکا هم اکنون در خارج از کشور انجام مي‌دهد، به زودي در خانه و عليه شهروندان خود انجام خواهد داد.»

لايحه مصوب کنگره آمريکا مبني بر استقرار ۳۰ هزار پهپاد جاسوسي در فضاي اين کشور تا سال ۲۰۲۰، نگراني‌هاي جدي را نسبت به نقض حريم خصوصي امريکايي ها برانگيخته است.

اين لايحه که استفاده دولت آمريکا از پهپادهاي جاسوسي در فضاي هوايي اين کشور را تسهيل مي‌کند، نيازمند تاييد سازمان هواپيمايي فدرال آمريکا براي تهيه هر تعداد پهپاد ممکن در طي ۹ ماه است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، قانون تاييد مجدد سازمان هواپيمايي فدرال که انتظار مي‌رود "باراک اوباما"، رئيس جمهور آمريکا آن را امضا کند، همچنين اين اداره را ملزم به تنظيم قوانين و مقررات براي آزمايش و اعطاي مجوز به پهپادهاي تجاري تا سال ۲۰۱۵ مي‌کند.

براساس آمارهاي منتشره، بازار پهپادهاي تجاري در آمريکا در پي تاييد سازمان هواپيمايي فدرال مي‌تواند صدها ميليون دلار ارزش داشته باشد.

آمريکا از اين پهپادها براي عمليات جاسوسي و ماموريت‌هاي تروريستي در سراسر جهان استفاده کرده است و اين حملات از سه سال پيش با بر سر کار آمدن اوباما در کاخ سفيد افزايش يافته است.

منبع: پرس‌تی‌وی