Gerdab.IR | گرداب

راشاتودی:

حريم خصوصی در آمريکا ديگر معنا ندارد

تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

دولت آمریکا بعد از حادثه یازده سپتامبر با تصویب یک قانون جدید با عنوان پاتریوت دسترسی به اطلاعات شخصی مردم را برای خود مجاز کرد.

به گزارش گرداب به نقل از تلویزیون راشاتودی، با گسترش دامنه رسوایی هک تماس های تلفنی در انگلیس، آمریکا نیز تصمیم گرفته است در خصوص فعالیت های شرکت رسانه ای "روپرت مرداک" تحقیق کند،اما کارشناسان معتقدند این مسئله در واقع مانند راس یک کوه یخ در جامعه ای است که دیگر برای حریم خصوصی مردم ارزشی قائل نیست.

برخی می گویند این روزها، کل مفهوم حریم خصوصی فرو ریخته است و روند این فروپاشی در آمریکا بیش از دیگر کشورها است. با هر بار برقراری تماس تلفنی، کلیک در گوگل یا استفاده از خدمات ایمیل حریم شما هک می شود.

"ابی مارتین"، روزنامه نگار می گوید: «نقض حریم خصوصی از سوی شرکت های بزرگ هر روزه در سراسر آمریکا اتفاق می افتد و دولت در راس این جاسوسی ها قرار دارد. مردم آمریکا عملا در برابر جاسوسی های دولتی نمی توانند کاری انجام دهند.»

دولت این کشور بعد از حادثه یازده سپتامبر با تصویب یک قانون جدید با عنوان پاتریوت دسترسی به اطلاعات شخصی مردم را برای خود مجاز کرد.

"حسن الهی"، شهروند آمریکایی و استاد دانشگاه در سال 2002 بدون هیچ دلیلی به دست "اف بی آی" بازداشت شد و چندین ماه مورد بازجویی قرار گرفت. پلیس آمریکا با هک اطلاعات شخصی به این فرد شک کرده بود. وی می گوید حریم خصوصی اش سلب شده است و او دیگر واقعا آزاد نیست.

وی می افزاید: «وقتی دولت از شهروندان خود جاسوسی می کند، تکلیف خبرنگاران و رسانه ها معلوم است.»

منبع: واحد مرکزی خبر