Gerdab.IR | گرداب

جمع‌آوری امضا در اعتراض به اخبار ضدایرانی شبکه آمریکایی

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

به نظر می‌رسد جور کم‌کاری وزارت خارجه ایران در اعتراض به اتهامات کذب و دروغ رسانه‌ها و مقامات آمریکایی را برخی سازمان‌های آمریکایی به دوش می‌کشند.

به گزارش گرداب، در 31 ژانویه شبکه خبری "ای‌بی‌سی" (ABC) آمریکا با سر و صدای زیاد دست به پخش گزارشی در مورد ایران و معرفی آن به عنوان یک تهدید رو به رشد کرد.

این گزارش پیرامون صحبت‌های "جیمز کلاپر"، مدیر اطلاعات جاسوسی آمریکا، در سنا بود که مدعی شده بود ایران "در واکنش به اقدامات آمریکا که این رژیم را تهدید می‌کند، اکنون بیش از هر زمان دیگری خواهان حمله به آمریکاست."

گزارشگر ای‌بی‌سی، "مارتا راداتز"، در صحبت‌های خود بیان می‌کند: «بزرگ‌ترین جاسوس آمریکا [جیمز کلاپر] هشدار داده است که ایران خواهان انجام یک حمله تروریستی در داخل خاک آمریکاست. ما در مورد مدارک وی نیز صحبت خواهیم کرد.»‌

در ادامه این شبکه در واقع هیچ‌گونه مدرک مستدلی ارائه نکرده و صرفاً به تکرار اتهامات مقامات آمریکایی، از جمله اتهام ترور سفیر عربستان به وسیله ایران، می‌پردازد. این گزارشگر در ادامه اتهامات خود مدعی می‌شود که "اکنون ایران بیش از هر زمان دیگری برای حمله به خاک آمریکا مصمم است."

به دلیل این‌گونه جوسازی‌های منفی و ارائه اتهامات مختلف به ایران، سازمان آمریکایی "FAIR" در سایت خود دست به برگزاری کمپینی برای مقابله با این گونه خبرپراکنی‌های دروغ شبکه ای‌بی‌سی و نیز اقدامات جنگ‌طلبانه مقامات آمریکایی زد و از مخاطبان خود خواست تا با ارسال ایمیل به شبکه خبری ای‌بی‌سی و یا تماس با این شبکه، مخالفت خود را نشان دهند.





همچنین گفتنی است که در تظاهراتی که در بیش از 79 شهر آمریکا برگزار شد، برخی از مردم آمریکا اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های جنگ‌طلبانه دولت آمریکا علیه ایران نیز ابراز داشتند.

ظاهراً به جای اینکه وزارت خارجه ایران در این نوع مسائل فعال باشد، این مردم آمریکا و برخی سازمان‌های آمریکایی هستند که جای این کم‌کاری‌های وزارت خارجه را پر می‌کنند.

منبع: مشرق