Gerdab.IR | گرداب

صدای آمریکا آمار داد:

فقط سی هزار نفر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند! + فیلم

تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰

بی خردی تهیه کننده این گزارش جعلی باعث شد تا دم خروس را در وب‌سایت این شبکه نبیند.

به گزارش گرداب به نقل از جام نیوز، شبکه صدای آمریکا (VOA) در برنامه "ساعت خبر" 11فوریه (22بهمن) حضور میلیونی و غرور آفرین مردم تهران در راهپیمایی 22 بهمن را تنها 30 هزار نفر و در شهرهای دیگر ده ها هزار نفر تخمین زد!

"آرش سیگارچی" تهیه کننده این گزارش جعلی و غیر واقعی در حالی که تصاویر منتشر شده از این راهپیمایی در صدای آمریکا نشان از حضور گسترده و میلیونی مردم تهران دارد، بدون نام بردن از منابع خبری خود، مدعی شد: «رسانه های بین المللی جمعیت راهپیمایی امروز در تهران را 30 هزار نفر تخمین زدند! و ده ها هزار نفر در شهرهای مختلف ایران راهپیمایی مشابهی را انجام دادند.»

البته بی خردی تهیه کننده این گزارش جعلی باعث شد تا دم خروس را در وب‌سایت این شبکه نبیند.
 
سایت صدای آمریکا در گزارشی از مراسم راهپیمایی دیروز حضور مردم را میلیونی توصیف کرد.
 
این سایت نوشت: به گزارش خبرگزاری ها، میلیون ها ایرانی روز شنبه برای گرامیداشت سی و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در شهرهای سراسر کشور جمع شدند. آنان در تظاهرات 22 بهمن، شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" سردادند.

وعده رئیس جمهور برای رونمایی از دستاوردهای اتمی و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی از جمله مسائلی بودند که به طور ویژه در سایت این شبکه به آن پرداخته شده است.

از دیگر نکاتی که به عنوان خاری در چشم دشمنان ملت ایران در رسانه متبوع دولت آمریکا خودنمایی می کرد، نمایش ماکت پهپاد فوق پیشرفته آمریکا، در مراسم راهپیمایی امسال بود. صدای آمریکا در گزارش تصویری خود توجه و حساسیت ویژه ای به حضور ماکت پهپاد نشان داد.