Gerdab.IR | گرداب

خشم رسانه‌های اپوزیسیون از بیعت پرشکوه مردم با امام خمینی (ره)؛

فحاشی BBC و VOA به عزاداران سالگرد رحلت امام

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹

رادیوهای آمریکایی و صهیونیستی چندین میلیون مردم حاضر در حرم حضرت امام و نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب را سپاهی و بسیجی و ماموران رژیم معرفی کردند.

به گزارش گرداب، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بیانات رهبر انقلاب و سخنان احمدی‌نژاد مورد توجه ویژه رسانه‌های بیگانه قرار گرفت.

رسانه‌ها بیانات رهبری و اظهارات رئیس جمهوری را در بستر تحولات پسا انتخاباتی ارزیابی و تحلیل نمودند. در این راستا، ادامه ادعای بحران مشروعیت در جمهوری اسلامی پیش‌فرض تبلیغی رسانه‌ها قرار گرفت تا اینگونه القاء نمایند که سخنرانی‌ها در مراسم سالگرد درگذشت امام، باهدف افزایش مشروعیت‌ حاکمیت صورت گرفته که ادعا می شود پس از انتخابات سال گذشته خدشه‌دار شده است.
حاشیه‌ها پیرامون سخنرانی سید حسن خمینی نیز در راستای سیاست طرد نظام اسلامی و زمینه‌چینی برای حذف افرادی مانند هاشمی رفسنجانی از صحنه سیاست القاء گردید. به واقع این حواشی در راستای (ادعای) رویکرد مرعوب سازی مخالفان و معترضان توسط دولت، ارزیابی شد.
فارس نیز گزارش داد، تحول جامعه ایران برخلاف آرمان‌ها و مشی امام‌ خمینی (ره)، درقالب برخی گفتگوها و گزارش‌های رسانه‌های بیگانه القاء شد. هدف رسانه‌ای آن است تا تحولات پسا انتخاباتی را به مثابه آغاز این تحول ادعایی معرفی نماید. نکته قابل توجه آنکه تلویزیون بی‌بی‌سی در این زمینه نقش پیشرو را برعهده گرفته است.
متن دروغ پردازی ها و ادعاهای سخیف و مضحک رادیو تلویزیون های بیگانه فارسی زبان به نقل از بولتن سازمان صدا و سیما به شرح ذیل است:

تلویزیون آمریکا - تاریخ 14/3/1389- ساعت 20:30:00
مجری: در وصیت نامه آقای خمینی (ره) اگر صحبت از حال فعلی و گذشته افراد هست ابتدا باید روشن بشود که ملاک حقیقت در حال فعلی و گذشته افراد چیست کدام حال اگر چه جوری باشد با حقیقت متناسب است آیا ملاک دوری و نزدیکی به روش آیت الله خامنه ای و حاکمیت کنونی است این سئوالی است که باید پاسخ داده بشود.
س:از دیدن مراسم امروز شما احساس کردید که یک جنگ درونی جدی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؟
ج:خیر اتفاقا من با دیدن مراسم امروز مطمئن شدم که این جنگ تمام شده است به خاطر اینکه آیت الله خامنه ای کاملا تنها مانده تنها کسی که مصداق سخنان ایشان هست دولت محبوب ایشان و رئیس جمهور منصوب ایشان است .
س: این در واقع تلاش‌هایی که بسیاری کردند سخنرانی حسن خمینی را مختل بکنند شما چه برداشتی کردید فکر می کنید که یک حرکت جدیدی برای سرکوب آغاز شده است؟
ج: خیر باز هم من فکر می کنم که برنامه امروز از قبل تعریف شده بود یک هفته است که سپاه و بسیج در سراسر کشور دارند تلاش می کنند نیروگاه پایگاه بسیج را با مسائل مختلفی اعم از اتوبوس و هواپیما و غیره به تهران بیاورند و جالب است از شب قبل گزارش رسیده توسط خبرنگاران که داخل مقبره آیت الله خمینی جا برای ورود نیست یعنی از شب قبل پر شده بود طبیعی است که اینها از قبل آماده شدند برای اینکه نگذارند هرکس که کوچکترین انتقادی به وضع موجود دارد از جمله یادگار آیت الله خمینی و نوه ایشان نتواند صحبت بکند کاملا قابل پیش بینی بود.


تلویزیون بی بی سی - تاریخ 14/3/1389- ساعت 18:00:00
مجری: این مراسم ( در مرقد مطهر امام) غایبان بزرگی داشت تریبون دست مخالفان دولت نبو. تنها کسی که می شود گفت به نوعی نزدیک به مخالفان بود حسن خمینی بود که صحبت‌های او هم قطع شد. برداشتتان از صحبت‌های امروز چه است؟.
قاسم شعله سعدی نماینده سابق مجلس: ببینید جنبش سبز... تصمیم گرفتند که از مناسبت هایی که در اختیار حکومت است استفاده کنند که اولینش روز قدس بود که آن شعار تکان دهنده نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را دادند که در واقع در تعارض با فلسفه وجودی خود روز قدس بود و یا در مناسبت های دیگری مثل 13 آبان 16 آذر عاشورا و غیره و چون این شیوه اتخاذ شده بود در روز 22 بهمن حکومت تلاش کرد تا این قضیه را به نفع خودش مصادره کند و با حضور نظامی امنیتی گسترده در واقع هم یک بخشی از طرفداران جنبش نتوانستند به صحنه بیایند و همان بخشی که آمدند را حکومت مصادره کرد و بعنوان طرفدارهای خودش قالب کرد و برای سالگرد 22 خرداد و 25 خرداد که سالگرد انتخابات و همینطور آن تظاهرات میلیونی سنگین بود این نگرانی وجود داشت که در خرداد ماه چون مناسبت های دیگری از جمله همین مراسم ارتحال آقای خمینی وجود داشت بنابراین باید حساسیت ویژه ای راجع به این مناسبت ابراز می شد تا بلکه برای نگرانی هفته آینده که سالگرد 22 و 25 خرداد است را از همانجا بتوانند در واقع خط و نشان بکنند.
س: در واقع شما نظرتان این است که این مراسم به نوعی صف کشی دولت و طرفداران دولت بود مقابل مخالفان برای اینکه نشان بدهند که قدرت را در دست دارند؟
ج: دقیقا همینطور است به این منظور است ضمن اینکه چون آقای خمینی (ره) یک شخصیت کاریزماتیک هر دو طرف ادعا می کند که من خط امامی هستم.

تلویزیون آمریکا - تاریخ 14/3/1389- ساعت 20:30:00
در خبرهای ایران آیت الله سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم بیست و یکمین سالروز درگذشت آیت الله خمینی گفت کسانیکه در صدد ایجاد تغییر در هدفهای انقلاب ایران بر می آیند همیشه چنان حرکت نمی کنند که مخالفتشان با انقلاب مشخص شود بلکه گاه در پوشش طرفداری از انقلاب حرکتی می کنند که انقلاب از جهت گیری خود دور بیفتد در این مراسم سخنرانی حجت الاسلام حسن خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دلیل تشنجی که گروهی با سر دادن شعار به وجود آوردند ناتمام ماند. احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با اشاره به حوادث جاری کشور از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به عنوان مردمی ترین انتخابات جهان یاد کرد. از سوی دیگر مهدی کروبی طی سخنانی که امروز منتشر شد با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت کشور تاکید کرد که اکنون جمهوریت نظام بنام اسلامیت نظام تخریب می شود این نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نسبت به افزایش روزافزون حضور نیروهای بسیج و سپاه در عرصه سیاست هشدار داد.

رادیو اسرائیل - تاریخ 14/3/1389- ساعت 18:30:00
مجری: امروز هنگامی که در ارامگاه آیت الله خمینی به مناسبت سالگرد درگذشت او مراسمی برگزار شده بود و به همین مناسبت حسن خمینی پشت تریبون قرا رگرفت. شماری از ماموران رژیم با فریادهای اعتراضی از ادامه سخنان نوه آیت الله خمینی جلوگیری کردند.در حالی که تا سال گذشته حسن خمینی یکی از طرفداران پر و پا قرص رژیم محسوب می گردید و مورد احترام سران حکومت بود از تابستان گذشته که او به جنبش سبز و طرفداران میرحسین موسوی پیوست مورد تنفر رژیم واقع شد و در ماههای اخیر شدیدا زیر فشار حمله قرار دارد. در آیین نماز جمعه امروز هنگامی که سخنان وی قطع گردید و او را از پشت میکرفون پایین اوردند به این سان یکی از نزدیک ترین افراد به پایه گذار حکومت اسلامی ایران مورد تنفر رژیم قرا رگرفت. ماموران حکومت شعار می دادند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند. آنها حتی حسن خمینی را نوه نامشروع آیت الله خمینی توصیف کردند و گفتند نوه واقعی بنیان گذار حکومت ایران حسن نصرالله است. آنها شعار دادند نواده روح الله سید حسن نصرالله و همچنین شعار می دادند مرگ بر موسوی مرگ بر منافق. همچنین هنگامی که احمدی نژاد در این ایین سخن می گفت ماموران رژیم مرتبا شعار می دادند احمدی دلاور پیرو خط رهبر و فریاد می زدند احمدی بت شکن بت بزرگ را بشکن. آنها همچنین با صدای بلند شعار مرگ بر کروبی مرگ بر موسوی و مرگ بر خاتمی سر می دادند. حسن خمینی هنگامی که با آشوب ماموران رژیم روبرو گردید و ناچار به قطع سخنرانی خود شد گفت قطعا در حرم امام افرادی هستند که در این گروه اندک که از این گروه اندک که شلوغ می کنند بیزار هستند. منابع خبری گزارش دادند که هنگام آغاز سخنرانی احمدی نژاد افراد خانواده آیت الله خمینی به نشان اعتراض محوطه ارامگاه را ترک گفتند علی اکبر هاشمی رفسنجانی در ایین امروز حضور داشت و تا پایان سخنرانی ها در تالار ماند.
 
منبع: شبکه ایران