Gerdab.IR | گرداب

جنگ امنیتی‌ موساد در شمال ایران؛

آذربایجان بهشت جاسوسان موساد

تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۰

شمعون در گفت‌وگو با روزنامه تایمز اظهار کرد که این جا (آذربایجان) نقطه صفر در عملیات امنیتی است، فضا برای فعالیت ما کاملا مهیا است.

به گزارش گرداب، منابع صهیونیستی روز یک‌شنبه اعلام کردند، موساد اسرائیل جنگ اطلاعاتی و امنیتی تمام عیاری را با ایرانی‌ها در خاک آذربایجان آغاز کرده و این سازمان بزرگترین نهاد اطلاعاتی خود علیه ایران را در این کشور راه‌اندازی کرده است.

به گزارش روزنامه "القدس العربی"، چاپ لندن، چندی پیش روزنامه تایمز لندن مصاحبه ویژه‌ای با برخی چهره‌های صهیونیستی که خود را به عنوان مزدور موساد رژیم صهیونیستی در کشور آذربایجان معرفی کردند، انجام داد که به روشنی نشان می‌دهد که سازمان امنیت رژیم صهیونیستی یک مبارزه اطلاعاتی تمام عیاری را در آذربایجان علیه ایران آغاز کرده است.

یکی از این چهره‌ها "شمعون" نام داشت که می‌گفت دیگر مقامات عالی‌رتبه آذربایجانی به او اطلاع داده‌اند که یک جنگ اطلاعاتی میان ایران با کشورهای غربی حامی آذربایجان در خاک این کشور در گرفته که در حقیقت نبرد اطلاعاتی میان اسرائیل با ایران محسوب می‌شود.

در عین حال روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" نیز در گزارش مفصلی در این زمینه نوشت، دولت آذربایجان خاک این کشور را در اختیار نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیل قرار داده و ده‌ها مزدور اسرائیلی در فضایی آرام و مطمئن که دولت آذربایجان برای آن ها تامین کرده است علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. آذربایجان به دلیل مسافت بسیار کوتاهی که با ایران دارد مکان بسیار مناسبی برای عوامل موساد برای انجام عملیات جاسوسی علیه ایران محسوب می‌شود.

در همین رابطه روزنامه "تایمز" همچنین مدعی می‌شود که اخیرا به گزارش‌هایی دست یافته است که نشان می‌دهد طرحی برای حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در باکو در پاسخ به ترور "عماد مغنیه"، یکی از رهبران لبنانی مقاومت اسلامی که چهار سال پیش ترور شده بود و گفته می‌شد رژیم صهیونیستی متهم اصلی در ترور او است، کشف کرده است. البته این روزنامه اشاره نمی‌کند که طراحان این عملیات چه نهاد یا کسانی بوده‌اند.

شمعون در گفت‌وگو با روزنامه تایمز همچنین می‌گوید که مقر او در باکو است و با خبرنگار این روزنامه از جنب سفارت رژیم صهیونیستی در آذربایجان صحبت می‌کند. وی همچنین اظهار می‌کند، این جا نقطه صفر در عملیات امنیتی است، فضا برای فعالیت ما کاملا مهیا است.

این مزدور صهیونیستی همچنین می‌گوید: «ما از حضورمان در این‌جا نتایج کاملا قابل قبول و ملموسی به دست آورده‌ایم. ما از سال گذشته میلادی فعالیت خود را در آذربایجان افزایش داده‌ایم و بر تعداد عوامل خود در این جا افزوده‌ایم. این جا یک مکان امنیتی مهم برای ما است چرا که به دستگاه امنیتی ایران و سازمان‌های اطلاعات آن نزدیک هستیم و می توانیم علیه ایران فعالیت‌های امنیتی داشته باشیم.»

شمعون همچنین می‌گوید: «آذربایجان کشور بسیار خوبی است. دولت این کشور خود زمینه‌های چگونگی عبور غیر مجاز از مرزها به ایران را برایمان فراهم می‌کند. در این‌جا ده‌ها جاسوس و مزدور موساد هستند که با آزادی کامل فعالیت می‌کنند.»

وی همچنین اظهار می‌دارد: «از باکو پایتخت آذربایجان تا مرز ایران تنها یک ساعت فاصله است. برای همین این کشور یک منطقه بسیار خوب و مستعد برای عملیات اطلاعاتی است. ما بسیاری از اطلاعات خود را از مردمی که از مرزهای دو کشور عبور می‌کنند، دریافت می‌کنیم به ویژه که اوضاع مرزها به سامان نیست و چندان نظم و ترتیبی ندارد.»

در عین حال تایمز اظهارات یکی از مسئولان سابق در وزارت دفاع آذربایجان موسوم به "ارستو اورویلو" را نیز منتشر می‌کند که مدعی می‌شود: «ده‌ها نفر از عوامل امنیتی و اطلاعاتی ایران نیز در آذربایجان فعالیت موثر و دقیقی دارند، در حالی که شمار مزدوران موساد در کشور ما کم است. این نشان می‌دهد که دستگاه امنیتی ایران تا چه اندازه با کفایت است.»

اورویلو همچنین می‌گوید: «باکو مثل نروژ در جنگ جهانی اول یا کازابلانکا در جنگ جهانی دوم است چرا که می‌توان گفت که در مرکز دنیای عملیاتی و اطلاعاتی واقع شده است.»

منبع: تریبون مستضعفین