Gerdab.IR | گرداب

حمله قایق‌های تندروی ایرانی به ذهن ژنرال آمریکایی

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

من صبح و ظهر و شب به قایق های تندروی ایرانی نگاه می کنم و فکرم به آنان مشغول است؛ این کار تقریبا همه زندگی من در این روزها است.

به گزارش گرداب، در ماه های اخیر نیروهای دریایی ایران و آمریکا در خلیج فارس به شدت و با احتیاط فعالیت های همدیگر را رصد می کنند. مقامات نیروهای دریایی آمریکا اما نگران قایق های تندروی ایرانی هستند.
 
"آدمیرال شویی میکر"، می گوید که ما با ناوهای جنگی، هیلی کوپتر و هواپیماهای بدون سرنشین در خلیج فارس حضور داریم، اما آنچه نگران کننده است این است که ما در فعالیت های سطح دریا مانند ایران حضوری نداریم.

شرایط جغرافیایی تنگه هرمز به گونه ای است که حضور ناوهای هواپیمابر را با چالش های زیادی مواجه می کند. این در حالی است که ما و ایرانیان در فضایی بسیار نزدیک همدیگر را رصد می کنیم. ایرانیان با کشتی های خود هر روز حرکت ما را زیر نظر دارند، درست مانند کاری که ما در آب های سرزمینی خود انجام می دهیم، با این وجود همه تحرکات ما و ایرانیان در خلیج فارس بسیار حرفه ای صورت می گیرد.

این در حالی است که ایران قایق های تندروی کوچکی در اختیار دارد که می تواند با استفاده از آنان حتی موشک کروز هم پرتاب کند؛ موضوعی که آمریکایی ها بسیار از آن نگرانند. به گونه ای که "ژنرال فاکس" فرمانده نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس در کنفرانسی مطبوعاتی در بحرین می گوید: «من صبح و ظهر و شب به قایق های تندروی ایرانی نگاه می کنم و فکرم به آنان مشغول است؛ این کار تقریبا همه زندگی من در این روزها است.»
 
منبع: تابناک