Gerdab.IR | گرداب

اطلاعات حساس هسته‌ای انگلستان گم شد!

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

مقامات انگلیسی اذعان کردند یکی از کارمندان سازمان ONR یک حافظه USB حاوی اطلاعات محرمانه و حساس هسته‌ای این کشور را گم کرده‌است.

به گزارش گرداب به نقل از وی تری، این حافظه حاوی اطلاعاتی در مورد آزمایشات هسته ای انجام شده از سوی انگلیس در سایت هسته ای "Hartlepool" این کشور بوده است.

وظیفه سازمان "The Office for Nuclear Regulation" یا (ONR) نظارت بر امنیت فعالیت های هسته ای در این کشور است و این رسوایی موجب انتقادهای تند از آن شده است.

گفته می شود این حافظه حاوی اطلاعاتی در مورد تست های انجام شده برای کنترل میزان امنیت سایت های هسته ای مختلف این کشور بوده است.

استفاده از یک حافظه فلش برای نگهداری این اطلاعات بر ضد قوانین داخلی سازمان ONR است. به خصوص که این اطلاعات رمزگذاری هم نشده بودند و حال ممکن است اطلاعات حساس یاد شده در اختیار هکرها و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی افتاده باشند.

سخنگوی اداره Information Commissioner’s Office یا (ICO) در این مورد گفته است فعلا قصد انجام تحقیقات در این زمینه را ندارد، اما اگر این سهل انگاری به افشای عمومی اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه یاد شده منجر شود، به طور قطع وارد عمل خواهد شد.

منبع: فارس