Gerdab.IR | گرداب

رئیس سازمان اطلاعات آمریکا:

نفوذ القاعده در میان مخالفان بشار اسد

تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰

برای اولین بار یک مقام بلندپایه اطلاعاتی آمریکا به صورت علنی دخالت القاعده عراق در ناآرامی های سوریه علیه رئیس جمهور "بشار اسد" را که از یکسال پیش به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شده بود، تایید می‌کرد.

به گزارش گرداب به نقل از کریستین ساینس مانیتور، "جیمز آر. کلاپر" که یکی از مهمترین مقامات اطلاعات و امنیت ایالات متحده به حساب می آید در تازه‌ترین اظهارات خود خطاب به اعضای کنگره آمریکا تصریح کرده است که القاعده عراق در میان مخالفان سوریه نفوذ کرده و بدون تردید مسئول برخی از خشونت ها از جمله انفجارهای انتحاری در دمشق و پایتخت صنعتی "آن الپو" بوده است.

رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در مراسم ادای توضیح در برابر کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا گفت: «ما به این باور رسیده‌ایم که القاعده عراق خود را به سوریه رسانده است.»

این اولین باری است که یک مقام بلندپایه اطلاعاتی آمریکا به صورت علنی دخالت القاعده عراق در ناآرامی های سوریه علیه رئیس جمهور "بشار اسد" را که از یکسال پیش به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شده بود، تایید می کند.

این اظهارات درست یک هفته پس از آن ایراد شده است که موسسه خبری رسانه‌ای "مک کلاچی" آمریکا گزارشی را به نقل از برخی مقامات بلندپایه اطلاعاتی آمریکا که نخواسته اند نامشان فاش شود، منتشر کرد و در آن فاش ساخت که القاعده عراق در سوریه نفوذ کرده و مسئول برخی از خشونت ها از جمله چهار انفجار بزرگ در دمشق و آلپو است که نزدیک به 70 قربانی از نیروهای امنیتی سوریه گرفته است.

در همین حال این تایید بی‌ربط به موضع‌گیری یک هفته پیش "ایمن الظواهری"، مرد شماره یک القاعده درباره سوریه نیست که از کلیه جهادگران خواسته بود برای مبارزه با حکومت اسد خود را به سوریه برسانند.

به گفته مک کلاچی افراطیون القاعده توانسته اند خود را در پوشش شهروندان به جمع مخالفان و برخی گروه های مسلح ضد اسد که خود را ارتش سوریه آزاد نامیده اند، برسانند.

کلپر در اظهارات خود خطاب به کنگره آمریکا گفته است: «پدیده آزار دهنده‌ای که ما اخیرا با آن مواجهیم، حضور افراطیون القاعده در میان مخالفان اسد است و گروه های مخالف در بسیاری از موارد از حضور آنها در میان خود بی‌خبر هستند.

منبع: خبر آنلاین