Gerdab.IR | گرداب

نظرسنجی گالوپ نشان داد؛

برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است + آمار

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ از مردم ایران نشان داد که اکثر افراد تحصیل‌کرده، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تایید می‌کنند.

به گزارش گرداب، طبق نظرسنجی اخیر موسسه "گالوپ"، 76 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را مورد تایید قرار می‌دهند. نیمی از ایرانیان نیز از قطع رابطه با کشورهای تحریم‌کننده حمایت می‌کنند.

بیش از نیمی از مردم ایران (57 درصد) معتقدند که ایران به منظور استفاده‌های غیرنظامی قصد دارد تا قابلیت‌های هسته‌ای خود را توسعه دهد، در حالی که 40 درصد معتقدند که ایران قصد استفاده نظامی از آن را دارد.



در این نظرسنجی همچنین سوالی در مورد قطع رابطه ایران با کشورهای تحریم‌کننده پرسیده شد که 46 درصد این کار را تایید کرده و 31 درصد نیز آن را رد کردند.



نکته دیگری که این نظرسنجی مشخص ساخت این است که 76 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی معتقدند که ایران قصد استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد. همچنین 39 درصد افراد دارای تحصیلات دانشگاهی نیز قطع رابطه ایران با کشورهای تحریم‌کننده را مورد تایید قرار دادند.



در حالی که دولت‌های غربی تحریم‌های خود را افزایش داده‌اند و حتی در مواردی گزینه نظامی را برای متوقف ساختن برنامه هسته‌ای ایران مطرح ساخته‌اند، اما بسیاری از کارشناسان از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند که انجام اقدامات خصمانه علیه ایران تنها منجر به اتحاد بیشتر مردم و قدرتمندتر شدن دولت ایران می‌شود.

منبع: مشرق