Gerdab.IR | گرداب

طرح سیاسی جدید نتانیاهو برای اعمال فشار بر فلسطینیان

تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۰

نتانیاهو در حال بررسی این طرح سیاسی خود با رهبران بلندپایه سیاسی و مشاوران خود است و این اقدام وی نیز در راستای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و "محمود عباس"، رئیس آن صورت می‌گیرد.

به گزارش گرداب، هفته‌نامه فلسطینی"المنار" به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های محرمانه و پشت‌پرده‌ای را با مقامات آمریکایی و کشورهایی بانفوذ در منطقه برقرار کرده است و سعی دارد جامعه جهانی را به طرح سیاسی خود قانع کند.

نتانیاهو در تلاش است تا کشورهای تاثیرگذار را به اعمال فشار بر فلسطینیان برای پذیرش طرح وی به عنوان سرآغازی برای پایان دادن به درگیری‌های فلسطینی-صهیونیستی متقاعد کند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در حال بررسی این طرح سیاسی خود با رهبران بلندپایه سیاسی و مشاوران خود است و این اقدام وی نیز در راستای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و "محمود عباس"، رئیس آن صورت می‌گیرد.

به گفته منابع آگاه، طرح نتانیاهو شامل 7 بند اصلی از جمله تهیه لیستی از شهرک‌های دورافتاده است که سربار امنیتی و اقتصادی بر رژیم صهیونیستی محسوب شده و هزینه‌های سنگین امنیتی جهت حفاظت و حراست از آن بر این رژیم تحمیل می‌کند و گذشته از آن این شهرک‌ها را نمی‌توان به مجتمع‌های بزرگ شهرک‌نشینی متصل کرد و از دیدگاه نتانیاهو باید از شر این شهرک‌ها رها شد.

وی چنین وانمود کرد که رژیم صهیونیستی "امتیازات دردناکی" را ارائه می‌کند و به این ترتیب همدردی جهانیان را با این رژیم جلب کرد همانگونه که در جریان اجرای طرح خروج یکجانبه از نوار غزه در زمان "آریل شارون" رخ داد.

این منابع با استناد به رهبران سیاسی صهیونیستی گفتند که نتانیاهو سعی دارد رقبای خود را در انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی غافلگیر کند و تحرکات وی برای ارائه راه‌حل‌های سیاسی بی‌ارتباط با مشکلات داخلی این رژیم نیست.

منبع: فارس