Gerdab.IR | گرداب

نام راشل کوری برای اسرائیل وحشت آور است

تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۸۹

اسرائیلی‌ها کشتی راشل کوری را هم تحمل نکردند و آن را توقیف کردند در این بین برخی از کارشناسان معتقدند که اسرائیلی ها از شنیدن نام راشل کوری که یادآور فاجعه قتل ناجوانمردانه این دختر آمریکایی است به وحشت می افتند.

به گزارش گرداب به نقل از خبر آنلاین، اسرائیلی‌ها کشتی راشل کوری را هم تحمل نکردند و آن را توقیف کردند در این بین برخی از کارشناسان معتقدند که اسرائیلی ها از شنیدن نام راشل کوری که یادآور فاجعه قتل ناجوانمردانه این دختر آمریکایی است به وحشت می افتند.

نام راشل کوری، دختر صلح طلب آمریکایی که در دفاع از خانه‌های فلسطینی‌ها زیر بولدوزر رفت، همیشه مایه ترس و وحشت اسرائیلی‌ها در سراسر دنیاست. خصوصاً اینکه این نام بر بدنه کشتی ایرلندی باشد که جزو ناوگان آزادی غزه است. از این رو اسرائیل‌ها بی‌درنگ این کشتی کمک رسان را نیز توقیف کردند منتهی با این تفاوت که همه تلاش خود را به کار گرفتند تا مانند کشتی ترک فاجعه تازه‌ای به بار نیاورند.

ارتش اسرائیل روز شنبه کشتی ایرلندی راشل کوری را در استانه رسیدن به سواحل غزه توقیف کرد و این کشتی را به همراه 19 سرنشین آن به سمت بندر اشدود هدایت کرد.

 خبرگزاری فرانسه گزراش داد، اقدام هفته گذشته کماندوهای اسرائیلی در حمله به یکی از کشتی‌های ناوگان آزادی غزه که منجر به کشته شدن 9 خدمه آن شد افکار عمومی جهان را نسبت به تل آویو شورانده است. بازتاب گسترده این اقدام اسرائیل سبب شد تا این رژیم در برخورد با کشتی ایرلندی راشل کوری که حامل سیمان، ویلچیر و دارو برای ساکنان محاصره شده غزه بود با احتیاط زیادی عمل کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نظامیان رژیم صهیونیستی این بار در حین ورود به عرشه کشتی راشل کوری به سمت خدمه آن تیراندازی نکردندو این کشتی حامل کمک به نوار غزه را به بندر اشددود منتقل کردند. یک مقام صهیونیستی در این باره توضیح داد که هر 19 سرنشین این کشتی به کشورشان بازگردانده می‌شوند و محموله این کشتی نیز پس از بررسی در صورت نیاز از راه زمینی به غزه منتقل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهایش از طریق دریا و نه هلی‌کوپتر وارد کشتی راشل کوری، شدند. این تصمیم صهیونیست‌ها در چرخش موضعی آشکار با اقدام قبلی این رژیم در حمله به ناوگان آزادی غزه بود که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از سرنشینان آن شد و محکومیت گسترده بین‌المللی را به همراه داشت.

راشل کوری نام یک دختر 24 ساله صلح طلب آمریکایی است که در سال 2003 به فلسطین رفت تا در برابر تخریب خانه‌های فلسطینیان به وسیله بولدوزرهای اسرائیلی با حرکتی صلح آمیز مقاومت کند. راشل در مقابل بلدوزرها ایستاد تا مانع از آن شود که خانه‌هایی که هنوز ساکنان درونش بودند، برسر آنها فروریزد. اما بلدوزرها به مثابه نمادی از اراده‌ای سیاسی، بی‌احساس و سرد، کالبد نحیف او را زیر گرفتند.