Gerdab.IR | گرداب

کارمند ارشد انستیتو واشنگتن:

میرحسین و کروبی ما را دچار توهم کردند

تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۰

جریان اعتراضی ما به دلیل احساسی و هیجانی بودن یک بار بود برای همیشه که مانند کف روی آبی آمد و رفت.

به گزارش گرداب، "مهدی خلجی" کارمند ارشد موسسه مطالعات خاور نزدیک انستیتو واشنگتن وابسته به دستگاه اطلاعاتی آمریکا، در مصاحبه با صدای آمریکا گفت: «اپوزیسیون خارج از کشور نماینده همه اقشار مردم ایران نیست. ما برای مبارزه سیاسی علیه جمهوری اسلامی نیازبه تفکر منسجم و برنامه ریزی محتاطانه و دور اندیشانه داشتیم تا با تداوم آن بعد از ده سال به نقطه مطلوبمان برسیم! ما از سال 76 تا حال حاضر مدام از طرف جمهوری اسلامی عقب رانده شده ایم.»

وی جریان (فتنه) را فاقد فکر و برنامه ریزی دانسته و گفت: «جریان اعتراضی ما به دلیل احساسی و هیجانی بودن یک بار بود برای همیشه که مانند کف روی آبی آمد و رفت.
 
کسانی که به نمایندگی موسوی و کروبی (سران فتنه) به خارج از کشور آمدند، بعد از دو سال یک فکر یا یک عمل صحیح ارائه ندادند، حتی نتوانستند یک رسانه موفق درست کنند، گروههای داخل کشور را که هیچ، گروههای خارج از کشور را هم نتوانستند دور هم جمع کنند و حرف بزنند.»

خلجی در خصوص موسوی و کروبی (سران فتنه) نیز گفت: «اگر اینها هم از حبس خارج شوند هیچ تاثیری بر جنبش سبز ( فتنه ) نمی گذارد. چون اینها آمادگی مسئولیتی که بر عهده شان بودند را نداشتند و فاقد بینش روشنی بودند و ما را دچار توهم کردند.»

این ضد انقلاب مرتبط با دستگاههای اطلاعاتی آمریکا همچنین با رد ارتباط جنبش های عربی در منطقه با فتنه سبز اظهار داشت: «جنبش سبز سرشار از چنین اهداف و آرمانهای مبهم است و آنچه که ما می بینیم توهم جنبش سبز است، این هیجانات ما بیشتر در فیس بوک و فضای مجازی است و در دنیای واقعی مردم زندگی خودشان را می کنند و ما سرگردانیم.»
 
منبع: باشگاه خبرنگاران