چنان‌چه پهنای باند خریداری شده از سوی شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت با پهنای باند فروخته شده به کاربران تناسبی نداشته باشد، فعالیت آن‌ها متوقف خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۹۷۶۶
به گزارش گرداب، "علیرضا اصغریان" با اشاره به موارد صورت گرفته کم فروشی از سوی شرکت های اینترنتی که منجر به توقف فعالیت این شرکت ها شده است، اظهار داشت: «حوزه فناوری اطلاعات و اینترنت حوزه ای تخصصی است و بسیاری از کاربران شاید تخصص لازم را در این بخش نداشته باشند به همین دلیل بارها به کاربران تاکید کرده ایم زمانی‌که سرویسی را خریداری می کنند حتما آن را تحویل بگیرند و سرعت اینترنت خود را اندازه گیری کنند.

وی با اشاره به نرم افزارهای قابل استفاده برای سنجش سرعت اینترنت که باید از سوی کاربران مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: «در صورتی که کاربران نسبت به سرویس دریافتی خود و میزان سرعت خریداری شده شکایتی داشته باشند، ابتدا موضوع را با اپراتور سرویس دهنده مطرح کرده و در صورتی که اپراتور پاسخ مشترک را در چارچوب قرارداد ندهد، مشترک می تواند موضوع را در قالب شکایت با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطرح تا رگولاتوری آن را پیگیری کند.»

اصغریان با بیان اینکه چنان چه پهنای باند خریداری و فروخته شده با هم تناسب نداشت، فعالیت اپراتور به حالت تعلیق در می آید اضافه کرد: «تاکنون چندین مورد از شرکت های مخابرات استانی و شرکت های PAP فعالیتشان به این دلیل متوقف شده است تا پهنای باند مدنظر را افزایش و مجددا به آن ها اجازه فروش خدمات داده شد.»

وی با تاکید براین که تمامی استان های کشور از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لحاظ عرضه سرویس های اینترنتی مانیتور می شوند، گفت: «هم اکنون ارتباط شرکت هایی که فعالیتشان متوقف شده بود برقرار شده است و این شرکت ها حق فروش خدمات را دارند.»

مدیرکل نظارت بر سرویس های فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به موارد و شرایط مندرج در پروانه فعالیت شرکت های اینترنتی خاطرنشان کرد: «این شرکت ها موطفند براساس قرارداد منعقده با کاربران - SLA - خسارت ناشی از کم فرشی پهنای باند را به کاربران پرداخت کنند.»

وی تصریح کرد: «چنانچه شرکت های اینترنتی که فعالیتشان به دلیل کم فروشی پهنای باند متوقف شده است نسبت به ارتقای پهنای باند اقدام نکنند تا بحث لغو و تعلیق پروانه، اعمال مقررات خواهیم کرد.»

اصغریان گفت: «کاربران باید دقت کنند که چه سرویسی را از شرکت های ارائه کننده دریافت می کنند و با آگاهی کامل از قرارداد سطح خدمات می توانند نسبت به مطالبه خسارت خود اقدام کنند در همین حال کاربران سعی کنند مقداری دانش خود را در حوزه اینترنت بالا ببرند چرا که این سرویسی است که مجبورند از آن استفاده کنند.»

منبع: مهر


 

برچسب اخبار:
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
من که هر چی زور زدم حقمو بگیریم
مبین نت منو بیشتر پیچوند
نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد