Gerdab.IR | گرداب

از حریم شخصی کاربران بیشتر حفاظت می‌کنیم

تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰

شش شرکت بزرگ فناوری دنیا طی بیانیه‌ای اعلام کردند که از حریم شخصی کاربران خود بیشتر محافظت خواهند کرد.

به گزارش گرداب، شش شرکت بزرگ فناوری جهان با صدور بیانیه‌ای مشترک قول دادند در جهت حفاظت از حریم شخصی کاربران و مشترکان خدمات خود بیشتر تلاش کنند.

این شرکت هاکه "گوگل"، "اپل" و "مایکروسافت" هم از جمله آن ها هستند طی ماه های اخیر به علت واگذاری بدون اجازه اطلاعات شخصی کاربران به شرکت های ثالث و تلاش برای کسب درآمد از این طریق با انتقادهای گسترده مواجه بوده و در مواردی به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده اند.

سه شرکت دیگر "اچ پی"، "RIM" و "آمازون" هستند که این توافق را به اتفاق امضا کرده اند. یکی از علل امضای این موافقت‌نامه شش نفره فشار وزارت دادگستری آمریکا و همین طور دادستان کل کالیفرنیا بر شرکت های یاد شده، بوده است.

امید می رود از این پس جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران با نظم و دقت بیشتری صورت بگیرد.

این شرکت ها همچنین قول داده اند در زمینه کنترل برنامه ها و نرم افزارهای همراه عرضه شده دقت بیشتری به خرج دهند و در زمینه نحوه استفاده و دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران مانند موقعیت مکانی، عکس ها، پیام ها و... مسئولانه تر عمل کنند. همچنین کنترل کاربران بر داده های شخصی‌شان راحت تر صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که فضای مجازی بالقوه دارای امکاناتی است که این‌گونه اتفاقات را رقم می زند و تجربه نشان داده شرکت های نامبرده برخلاف قولی که داده اند، عمل می کنند و با گسترش امکاناتی که روز به روز هم بیشتر می شود، به نقض حریم شخصی کاربران می پردازند.

منبع: فارس