Gerdab.IR | گرداب

مشاور سابق امنيت ملي آمريکا:

جنگ با ايران بهايی فاجعه‌آميز برای واشنگتن

تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۰

مي‌گويد: «واشنگتن نه تنها نبايد به ايران حمله کند بلکه بايد حتي اسرائيل را هم از تهاجم نظامي به ايران بازدارد.»

به گزارش گرداب، "ژبيگنيو برژينسکي"، مشاور سابق امنيت ملي آمريکا در گفت‌وگویی با شبکه خبري سي ان ان تصريح کرد: «ما نيازي به ورود در اين جنگ نداريم و بايد اين نکته را براي دوستان اسرائيلي‌مان هم به ميزان زيادي توضيح دهيم.»

وي افزود: «ما قصد جنگ نداريم. آنها (اسرائيلي‌ها) قصد ندارند با پرواز در حريم هوايي ما در عراق بجنگند. ما قصد حمايت از آنها را نداريم.»

اين تحليل‌گر سياسي به عواقب و تبعات چنين حمله‌اي براي آمريکا و کل منطقه خاورميانه نيز اشاره کرد.

وي گفت: «اگر آنها (اسرائيلي‌ها) اين اقدام را انجام دهند عواقبش به خودشان بر مي‌گردد، چرا که بهايي که همه ما بر اساس يک جنگ گسترده خواهيم پرداخت (جنگي که ايراني‌ها آن را با همدستي و همکاري ما مي دانند) نه تنها براي‌ ما در افغانستان، عراق و در زمينه نفت فاجعه‌آميز خواهد بود بلکه در کل خاورميانه نيز چنين مي شود.»

آمريکا و رژيم صهیونیستی طي چند هفته گذشته لفاظي‌هاي جنگ‌طلبانه ضد ايراني خود را افزايش داده‌اند. اين اقدام با هدف اعمال فشار بيشتر بر جمهوري اسلامي به منظور توقف برنامه هسته‌اي صلح‌آميز اين کشور صورت مي گيرد.

تهديد تهران به اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي ايران پس از آن روي داد که تحريم‌ها در توقف برنامه هسته‌اي ايران ناکام ماند.

آمريکا و هم‌پيمانان آن به همراه رژيم صهیونیستی، جمهوري اسلامي ايران را به انحراف از برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود و تلاش براي دستيابي به جنگ‌افزارهاي هسته‌اي متهم مي‌کنند؛ واشنگتن و تل‌آويو همواره با طرح اين ادعا، ايران را با گزينه نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي اين کشور تهديد کرده‌اند.

اين در حالي است که برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران تحت نظارت دقيق بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دارد و ايران تاکيد مي‌کند به عنوان يکي از امضاکنندگان پيمان منع گسترش جنگ‌افزارهاي هسته‌اي و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق توسعه و دستيابي به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي برخوردار است.

منبع: پرس تی‌وی