Gerdab.IR | گرداب

رقابت چهره‌های سال 90 آغاز شده است

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

چهره۹۰، به منظور انتخاب چهره‌های برتر وبلاگستان فارسی در سال۹۰ و سرویس‌دهنده وبلاگ و شبکه اجتماعی برتر آغاز شد.

گرداب- نخستین مرحله جشنواره "چهره بلاگ" با عنوان "چهره۹۰"، به منظور انتخاب چهره‌های برتر وبلاگستان فارسی در سال۹۰ و سرویس‌دهنده وبلاگ و شبکه اجتماعی برتر آغاز شد.

بر اساس اعلام وبلاگ رسمی این جشنواره، از نخستین ساعات روز پنجم اسفند، فرآیند مشارکت کاربران فضای مجازی برای ثبت پیشنهادهای خود در مرحله نخست جشنواره چهره۹۰ آغاز شده است.

پیش از این قرار بود چهارم اسفندماه تاریخ آغاز این جشنواره باشد که دلیل این تأخیر "مشکلات فنی پیش‌بینی نشده" عنوان شده است.

کاربران تا پایان روز ۱۲اسفند مهلت دارند تا با مراجعه به سایت چهره بلاگ و مطالعه قوانین مرحله اول، در این جشنواره مشارکت کنند.

در مرحله نخست چه اتفاقی می‌افتد؟
در مرحله نخست چهره۹۰ و با مراجعه کاربر به صفحه "شرکت در جشنواره"، ایمیل معتبر مراجعه کننده درخواست می‌شود.

هر کاربر می‌تواند با وارد کردن نشانی ایمیل خود و سپس دریافت ایمیل لینک ورود به صفحه تعرفه خود، صفحه ورود پیشنهادهای خود را مشاهده کند.

در این صفحه هر کاربر می‌تواند حداقل یک وبلاگ و حداکثر ۵ وبلاگ محبوب خود را برای رقابت در مرحله دوم پیشنهاد بدهد.

هم‌چنین در بخشی دیگر، هر کاربر می‌تواند یک شبکه اجتماعی محبوب و یک سرویس‌دهنده وبلاگ محبوب خود را برای رقابت در مرحله دوم پیشنهاد بدهد.

بر اساس قوانین این مرحله، وبلاگ‌های ثبت شده در مرحله نخست، برای راهیابی به مرحله دوم، بایستی ۵ شرط "داشتن عمر حداقل ۱۰ماهه"، "داشتن حداقل ۱۲نوشته در سال۹۰"، "مسدود نبودن وبلاگ"، "ثبت در یک سرویس‌دهنده وبلاگ مشخص" و "پیشنهاد شدن توسط حداقل ۵ کاربر در مرحله نخست" را احراز کنند.

هم‌چنین ۱۰وبلاگی که بیش‌ترین فراوانی پیشنهاد را در مرحله نخست داشته باشند، در مرحله دوم در صف کاندیداهای چهره برتر سال در سطح ملی قرار خواهند گرفت.

دبیرخانه چهره۹۰ از شرکت کنندگان خواسته است تا جزئیات وبلاگ پیشنهادی خود اعم از موضوع وبلاگ و استان وبلاگ را برای بالا رفتن شانس برگزیده شدن هر وبلاگ در بخش‌های موضوعی و استانی مشخص کنند.

چند عدد و رقم از چهره۸۹
در "چهره۸۹" ۸هزار و ۷۱۵ حساب کاربری در مرحله نخست این جشنواره مشارکت کردند و ۴وبلاگ را در موضوعات فوتوبلاگ، مینی‌مال، پادکست و ویدئوکست انتخاب کردند.

هم‌چنین ۱۳وبلاگ‌نویس استانی به عنوان چهره‌های برتر هر استان انتخاب شدند و ۱۲وبلاگ برگزیده بر اساس آرای کاربران به مرحله دوم راه پیدا کردند.

علاوه بر این نزدیک به ۵۰ وبلاگ‌نویس در قالب یک بازی وبلاگی، انتخاب‌های خود در چهره ۸۹ را به عنوان یک نوشته در وبلاگ خود منتشر کردند و ۳۰هزار IP واحد از سایت چهره۸۹ بازدید کردند که باعث شد رتبه سایت این جشنواره در اوج برگزاری از حدود ۵ میلیون، به رتبه ۴۰هزار جهانی برسد.

این در حالی است که بر اساس نوشته وبلاگ چهره۸۹، تنها ۶۰۰هزار ریال هزینه تبلیغات این جشنواره اعلام شده است.

وبلاگ نیوز