Gerdab.IR | گرداب

همکاری ویکی‌لیکس و انانیمس برای افشای اسرار دولت آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۰

باتوجه به حمله گذشته انانیمس به استراتفورد و انتشار اسناد جدیدی در ویکی‌لیکس، به نظر می رسد اسرار دولت آمریکا در خطر است.

به گزارش گرداب، سایت "ویکی‌لیکس" مجموعه اسنادی تازه‌ای از سیاست ها و استراتژی های کلان دولت آمریکا منتشر کرده که به نظر می رسد آن ها را از طریق "هکرهای ناشناس" به دست آورده باشد.

این اسناد متشکل از جزئیات بیش از 5.5 میلیون ایمیل است که از سرورهای شرکت آمریکایی "Stratfo" سرقت شده است. این شرکت از جمله موسساتی است که در زمینه ارائه مشاوره به دولت آمریکا در زمینه های مختلف مانند سیاست خارجی، اقتصادی، شرایط نظامی و... فعال است.

Stratfo بیش از 300 هزار مشترک حقیقی و حقوقی دارد و بیم آن می رود اطلاعات حساس و محرمانه مربوط به همه یا بخشی از این افراد هم سرقت شده باشد. امری که تبعات گسترده ای برای کاخ سفید به همراه خواهد داشت.

در مرحله اول جزئیات مربوط به 167 ایمیل Stratfo منتشر شده و ویکی لیکس می گوید برای تکمیل اطلاعاتش در مورد این شرکت با موسسات رسانه ای مختلفی در سراسر جهان همکاری داشته و جزئیاتی را در مورد این ایمیل ها در اختیار آن ها گذاشته است.

هکرهای ناشناس در دسامبر سال گذشته میلادی توانسته بودند حمله هکری موفقی را بر ضد Stratfo سازماندهی کنند و به نظر می رسد بخش زیادی از اطلاعات موجود در سایت ویکی لیکس از همین راه به دست آمده باشد.

در آن زمان اعلام شد اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری مشترکان این سایت هم در اختیار هکرهای ناشناس قرار گرفته است.

منبع: فارس