به گزارش
گرداب، مدير كل دفتر نظارت بر سرويسهاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات تاكيد كرد: «کاربران در ساعات پيک ترافيک هرچه نرخ اشتراک پايينتري داشته باشند، سرعت اينترنت بهتري خواهند داشت.»
"عليرضا اصغريان"، اظهار كرد: «مردم بايد درباره پارامترها و شاخص خريد اينترنت، نرخ اشتراك، ظرفيت خط، سرعت دانلود و مواردي از اين قبيل دقت كنند.»
وي با بيان اين كه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات نظارتهاي دورهاي خود را در رابطه با مسئله کمفروشي پهناي باند اينترنت انجام ميدهد گفت: «كمفروشي در حوزه اينترنت اين است كه اپراتوري فرضا مبلغي را براي ارائه سرويسي از مشترك دريافت كرده و قرار بوده كه اين سرويس را سه روزه ارائه دهد اما مثلا اين كار را 10 روزه انجام دهد و يا سرويس كمتري از آن ميزان كه تعهد داشته، ارائه كند.»
او با بيان اينكه بيشترين شكايات كاربران در رابطه با اينترنت پرسرعت است، ابراز كرد: «فعاليت اپراتورهاي سرويس دهنده در اين حوزه و شرکتهاي مخابرات استاني مانيتور ميشود و تا امروز با شکايات زیادي در رابطه با کمفروشي پهناي باند اينترنت مواجه نبوديم.»
مدير كل دفتر نظارت بر سرويسهاي فناوري اطلاعات رگولاتوري درباره اين كه چرا کاربران اينترنت از سرعت دسترسي خود نارضايتي دارند، اظهار كرد: «کاربر بايد بداند که چه سرويسي خريداري ميکند و چه انتظاري از اين سرويس دارد و چنانچه در نحوه استفاده و کاربري خود مشکلاتي دارد بايد موضوع را به رگولاتوري گزارش بدهد.»
منبع:
ایسنا