Gerdab.IR | گرداب

براي اختلال در مسير انقلاب از 10 سال پيش با اصلاح طلبان توافق كرديم

تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۹

كنار هم نشستن نمايندگان سه جريان اصلاح طلب درون حكومت، اصلاح طلبان خارج از حكومت و سكولارهاي طرفدار مبارزه با اصلاح طلبان داخلي در کنفرانس برلین، نخستين اقدام در زمينه پيوند اپوزيسيون داخل و خارج از كشور بود.

گرداب- يكي از شركت كنندگان لائيك كنفرانس برلين اظهار داشت اين كنفرانس بستر پيوند اصلاح طلبان با جريان سكولار خارج از نظام بود.
 خبرگزاري آلمان گزارش داد، كاظم كردواني كه همراه كساني چون سحابي، جميله كديور، علوي تبار، گنجي، مهرانگيز كار، جلايي پور، اشكوري و... در كنفرانس 10سال پيش برلين شركت كرده بود، مي گويد: بزرگترين دستاورد آن نشست كه از سوي بنياد هاينريش بل برگزار شد در كنار هم نشستن نمايندگان سه جريان اصلاح طلب درون حكومت، اصلاح طلبان خارج از حكومت و سكولارهاي طرفدار مبارزه با اصلاح طلبان داخلي بود. آنها پس از كنفرانس برلين با هم متحد شدند و اين نخستين اقدام در زمينه پيوند اپوزيسيون داخل و خارج از كشور محسوب مي شود.
وي افزود: حمايت هاي دولت وقت عملا راه را براي ايجاد اختلال در انقلاب اسلامي و جايگزيني آن با نظامي سكولار و غرب محور ايجاد مي كرد، اما اصلاح طلبان به دليل ساختارشكني پس از مدتي تمامي سنگرهايي كه فتح كرده بودند را از دست دادند.
اين ضدانقلاب مقيم آلمان، حوادث پس از انتخابات سال گذشته را ادامه برنامه كنفرانس برلين توصيف كرد.
شايان ذكر است برخي عناصر شركت كننده در كنفرانس برلين علنا به احكام اسلامي و انقلاب حمله كردند و در حاشيه آن نيز اكبر گنجي به تاگس اشپيگل گفت خميني به موزه تاريخ سپرده خواهد شد.
اين مواضع هرگز با اعتراض مدعيان اصلاح طلبي، مواجه نشد و البته حوادث يك سال اخير از سكوت آن زمان اين جريان رازگشايي مي كند.
 
منبع: کیهان/شماره 19663