Gerdab.IR | گرداب

تحریم انتخابات دیگر جواب نمی‌دهد

تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۰

برنامه صدای آمریکا با موضوع بررسی انتخابات مجلس شورای اسلامی به اعتراف کارشناسان ضد انقلابش، مبنی بر بی‌نتیجه بودن تشویق ایرانیان به تحریم انتخابات از سوی اپوزیسیون و جریان فتنه منتهی شد.

به گزارش گرداب، "فرخ‌ نگه‌دار" ضدانقلاب از لندن با اشاره به این‌که نمی توان رقم نزدیک به واقعیت حضور مردم در انتخابات را پیش بینی کرد در پاسخ سوال: آیا با این‌گونه سیاست ها (تحریم انتخابات) می شود در بین معترضین اتحاد ایجاد کرد؟ گفت: «این اقداماتی که صورت می پذیرد به دلیل آن که هماهنگی میدانی ندارد، اختلافات بنیادی بین اپوزیسیون را به هیچ وجه نمی تواند حل کند.»

وی گفت : «ما یک خلائی در زمینه گرایش های مشخص سیاسی در کشور داریم. این روش ها معضل اصلی که در بین اپوزیسیون (ضد انقلاب) هست را حل نمی کند. من این تدبیر حضور در معابر عمومی را بی نتیجه می دانم و برداشتم این است که این حرکت بعد از رویگردانی مردم از جریان جنبش سبز (فتنه 88) فاقد کارایی لازم خواهد بود.»

"مصطفی خسروی" عضو سیاست گذاری سازمان منحله ادوار تحکیم اما اعتقاد دارد که حدود 50 درصد مردم در انتخابات شرکت می کنند و در واکنش به صحبت "قاسم نژاد" دیگر کارشناس حاضر در برنامه اعتقاد دارد که جنبش سبز (فتنه گران 88) در مقابل تشکیلات "شهرام همایون" و دیگران طرفداران بیشتری دارد وی با تفکری خبیثانه اعتقاد دارد که بعد از انتخابات مجلس باید از درگیری های احتمالی پیش آمده نهایت سوءاستفاده را کرده و خیابان ها را دوباره به آشوب کشید!

سعید قاسمی‌نژاد سخنگوی تشکلی ضدانقلابی به نام دانش آموختگان لیبرال، میهمان دیگر این برنامه پیش بینی می کند که حضور مردم در شهرستان ها بسیار گسترده خواهد بود اما توطئه تحریم فعال را این‌گونه تشریح می کند: «به گمان من کاری که باید می کردیم این بود که در شهرهای بزرگ توانمان را بگذاریم تا مردم شرکت نکنند و در روستاها تبلیغ می کردیم که این انتخابات مخدوش هست و افراد از قبل انتخاب شده اند! وقتی این اتفاق بیفتد و در بین مردم این گسترش پیدا کند طبیعتا از دل آن انتخابات داغ می توانند بعدش مخالفین استفاده کنند.»

وی با ناراحتی ابراز داشت: «اگر مخالفان (فتنه گران) متشکل بودند و سازماندهی و برنامه ریزی داشتند، می توانستند از این تنش هایی که پدید می آید اعتراضات بزرگ را شکل بدهند. من در شرایط فعلی این را نمی بینم که مخالفین بتوانند از این فرصت استفاده کنند. 25 بهمن نشان داد انرژی جنبش سبز (فتنه) فروکش کرده و مشکلات بنیادی دارد که نمی تواند خود را با چنین تاکتیک هایی به روزهای اوجش برساند.»

وی صحبت هایش را این‌گونه پایان رسانید: «به نظر من مردم ایران نشان دادند حاضر نیستند با چنین فراخوان‌هایی بیرون بروند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان