Gerdab.IR | گرداب

گلوبال ریسرچ عنوان کرد؛

راه حمله به ايران از سوريه مي‌گذرد

تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۰

هدف هجمه غرب به سوریه را منزوی کردن ایران است و درگیری نظامی احتمالی می‌تواند درگیری منطقه‌ای خطرناکی را ایجاد کند که در آن روسیه و چین نیز به نفع ایران وارد عمل شوند.

به گزارش گرداب، پایگاه کانادايي "گلوبال ریسرچ" در مقاله ای که در مورد توطئه های غرب علیه سوریه نوشته است، تأکید می کند که غرب به دنبال استفاده از حریم هوایی سوریه برای جنگنده های خود برای دخالت نظامی در این کشور است، این در حالی است که بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها "بشار اسد" رئیس جمهور این کشور محبوبیت زیادی در میان مردم دارد.

البته طرح حمله به سوریه از زمان های زیادی در آمریکا مطرح بوده است، "ویسلی کلارک" ژنرال بازنشسته آمریکایی در سخنانی که در کنفرانس "کومنولث" در سال 2007 مطرح می کند، از کودتایی سیاسی سخن می گوید که می تواند آغازگر پروژه قرن جدید آمریکا باشد.

دلیل آن نیز در سندی محرمانه وجود دارد که از دفتر وزارت جنگ آمریکا در سال 2001 صادر شده و بر بازسازی تمام ساختارهای خاورمیانه و شمال آفریقا بر اساس منافع آمریکا تاکید شده است. سوریه بخشی از این شطرنج است که به عنوان سکوی پرتاب در این طرح مورد استفاده قرار می گیرد، تغییر نظام در سوریه یکی از مهم ترین اولویت های مطرح شده در ناتو است که آمریکا رهبری آن را بر عهده دارد و می خواهد با همکاری برخی کشورهای عربی و منطقه ای آن را انجام دهد.

این موضوع قرار است از طریق برخی رسانه های جمعی مانند "الجزیره" قطر صورت گیرد. آن ها سعی می کنند تا با تجهیز گروهک های رادیکال در منطقه که عمدتاً وهابي و سلفي هستند، آن ها را علیه علویان و اقلیت شیعه در سوریه بشورانند. دولت بوش نیز از سال 2005 ميلادي، اقدام به تأمین مالی گروه های مخالف سوریه کرده است.

در این راستا، افراد مسلح، آموزش داده شدند و ضمن تلاش غرب برای افزایش اختلافات مذهبی در سوریه، آمریکا اقدام به قاچاق سلاح به سوریه از طریق پایگاه "اينجرلیک" در ترکیه کرد و حمایت مالی از نیروهای مخالف دولت سوریه به رهبری "ریاض الاسعد" را بر عهده گرفت.

منابع نظامی و جاسوسی به پایگاه خبری صهیونیستی "دبکافایل" گفتند که یگان های ویژه عملیاتی از انگلیس و قطر شورشیان را در شهر حمص یاری می دهند و برای آن ها تجهیزات لازم را فراهم می کنند.

این در حالی است که امیر قطر اخیرا پیشنهاد حمله و دخالت نظامی خارجی به سوریه را مطرح کرده است. در این راستا "عبدالحکیم بلحاج" از فرماندهان نظامی افراطی لیبی و عضو سازمان تروریستی القاعده در مرزهای ترکیه مستقر شده و آماده ورود به سوریه در زمان صدور دستور است.

بر اساس این گزارش، او از سمت خود به عنوان نایب رئیس شورای نظامی در لیبی استعفا داد تا بر عملیات ارتش آزاد سوریه نظارت داشته باشد.

در این راستا رسانه های سوری از جنایاتی سخن می گویند که گروه های تروریست با سلاح های آمریکایی و صهیونیستی در سوریه انجام می دهند. این در حالی است که غرب مدعی است  که رژیم اسد در کشتار جمعی شهروندان در سوریه دست دارد.

جالب این جاست که "ایمن الظواهری" نیز از تمامی اعضای سازمان القاعده در جهان خواسته است تا به سوریه بروند و از تروریست های مخالف سوریه حمایت کنند.

از سوی دیگر مؤسسه ای موهوم به نام "المرصد السوری لحقوق الانسان" وجود دارد که منبع تمامی آمار غلط در زمینه تعداد قربانيان شورش ها در سوریه است. بر خلاف اعلام منابع رسانه ای، مقر اصلی این مرکز نه در دمشق بلکه در لندن قرار دارد و بسیاری از شایعات و نوارهای ویدئویی ساختگی را این مرکز منتشر می کند. گزارش ها نشان می دهد که اسناد و مدارک ارائه شده از سوی این مرکز در هیچ دادگاهی قابل دفاع نیست.

این گزارش در ادامه به نادیده گرفته شدن گزارش ناظران اتحادیه عرب از سوریه اشاره کرده و آن را در راستای تشدید جنگ تبلیغاتی علیه دمشق می داند. این بی توجهی به حدی است که "محمد الدابی" رئیس هیئت ناظران اتحادیه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد که دیگر هرگز در چارچوب فعالیت های اتحادیه عرب کار نخواهد کرد.

از سوی دیگر گزارش های رسانه ای حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در عملیات نظامی احتمالی علیه سوریه وارد عمل خواهد شد، وهابی های سعودی نیز نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهند کرد و سعی می کنند تا گروه های شیعی و علوی را کنترل و مهار کنند.

این گزارش هدف نهایی از ایجاد بی ثباتی در داخل سوریه را منزوی کردن تهران و از بین بردن شیعیان و علویان هم پیمان با دمشق مي داند و تأکيد مي کند که رژیم صهیونیستی نیز فواید زیادی از براندازی بشار اسد می تواند ببرد، چرا که شورای ملی سوریه اعلام کرده که در صورت براندازی اسد، روابط این کشور با ایران را قطع خواهد کرد و انتقال سلاح ایران برای حزب الله و حماس را نیز متوقف می کند.

به این ترتیب احتمال می رود که درگیری منطقه ای بسیار خطرناکی ایجاد شود که در این درگیری چین و روسیه نیز به نفع ایران و برای دفاع از این کشور وارد عمل شوند. این درگيری می تواند خسارت های فراوان به اقتصاد جهان وارد کند و بحران مالی گسترده ای را در جهان ایجاد کند.

منبع: مشرق