Gerdab.IR | گرداب

دستاورد‌ها و پيام‌های يک حماسه

تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۰

نفس گرم امام خامنه‌اي و بصيرت مردم بر تمامي موانع فائق آمد و روز ۱۲ اسفند‌ماه، حماسه‌اي بزرگ و مردمي رقم خورد و همبستگي و استقامت مردم ايران زمين بر تمامي تهديدات و تحريم‌ها پيروز شد.

گرداب- بر اساس آمار‌هاي اوليه مشاركت مردم شريف ايران اسلامي در انتخابات مجلس نهم حدود ۶۵ درصد و در شهر تهران حدود ۴۸ درصد بوده كه موجب تحير و شگفتي تحليلگران سياسي شده است، چرا كه در آستانه برگزاري اين انتخابات علاوه بر موج سنگين جنگ رواني و تهاجم رسانه‌اي غرب براي ايجاد يأس و نااميد‌ي در جامعه ايراني، ابزار تهديد، تحريم و ترور نيز براي ايجاد نارضايتي و ناآرامي به كارگيري شد تا به زعم آنان موجبات شكاف بين حاكميت و مردم را فراهم کند.

به علاوه جريان اپوزيسيون نيز خط تحريم انتخابات را اتخاذ و افراطيون اصلاح‌طلب نيز تحريم و قهر را براي نشان دادن وزن و پايگاه اجتماعي خويش پيشه كرده و طرفداران خويش را از بالا بردن تابلوي سياسي اصلاحات به نفع رقابت‌هاي انتخاباتي منع کردند تا به گرماي تنور تبليغاتي انتخابات نيافزوده و با كاهش مشاركت براي چانه‌زني و سهم‌خواهي زمينه‌سازي کنند. حتي جريان كار‌گزاران و حاميان معنوي آنان هم همين مسير را پيموده و از همگامي با مردم و نظام در توليد فضاي گرم رقابتي بازماندند.
 
همچنين قوانين جديد مربوط به تبليغات انتخاباتي و تأخير در بسته شدن فهرست‌هاي انتخاباتي نيز موانعي بر سر راه تبليغات به ويژه در كلانشهر‌ها پديد آورده بود كه فضاي تبليغات را رقيب هواي زمستاني قرار داده بود.

اما نفس گرم امام خامنه‌اي و بصيرت نافذ و اقدام مناسب و بهنگام مردم بر تمامي اين موانع و تهديدات فائق آمد و روز ۱۲ اسفند‌ماه، حماسه‌اي بزرگ و مردمي و آن هم در فضايي آرام رقم خورد و همبستگي و استقامت مردم ايران زمين بر تمامي تهديدات و تحريم‌ها پيروز شد. همچنين اكثريت راه‌يافتگان به بهارستان، از بين اصولگرايان انتخاب شده‌اند كه گوياي اعتماد مردم به اين گفتمان است كه متعهد به اصولي مثل پايبندي به سياست ديني، التزام به ولايت مطلقه فقيه، اعتقاد به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي به حساب مي‌آيند.

اين ميزان مشاركت و نوع گزينش و انتخاب مردم در اين مرحله از تاريخ انقلاب اسلامي كه شاهد بيشترين فشار عليه نظام جمهوري اسلامي و بيداري اسلامي در منطقه هستيم اين پيام‌ها يا به عبارتي دستاورد‌ها را داشته است:
 
۱- اثبات نقش محوري رهبري در نظام
۲- ثبات و پايداري نظام و كارآمدي مردم‌سالاري ديني
۳- شكست خط تحريم و تهديد و به عبارتي توان نظام جمهوري اسلامي براي وارد كردن سيلي بر گونه غرب و رژیم صهیونیستی.
۴- شكست و انزواي جريان‌هاي فتنه و انحراف
۵- تحكيم موقعيت اصولگرايان
۶- تحكيم اقتدار و امنيت نظام جمهوري اسلامي ايران
۷- برخورداري نظام و مجلس آينده از اعتماد و پشتيباني مردم

بديهي است حفظ اين دستاورد‌ها در گرو پايبندي تمامي نامزد‌ها و حاميان آنها به قانون و ايجاد فضاي همكاري، صميميت و رفاقت بعد از يك مرحله رقابت براي خدمت است.
 
همان گونه كه تمامي آنان در خلق اين حماسه نقش داشته‌اند، پس از اين نيز با وظيفه‌شناسي و عقلانيت براي صرف آن در مسير پيشرفت، عدالت و تأمين منافع ملي وحدت و همكاري خواهند داشت. ان‌شاء‌الله
 
رسول سنائي‌راد/  منبع: جوان آنلاین