Gerdab.IR | گرداب

چرخش موضع ناگهانی آمریکا درباره سوریه

تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۰

شکست‌های پیاپی گروه‌های مسلح مورد حمایت غرب و رژیم‌های عربی همسو در برابر ارتش سوریه و هم‌چنین تشدید اختلافات میان مخالفان سوری، نگرانی شدید آمریکا را به دنبال داشته است.

به گزارش گرداب، شبکه "العربیه" در خبری فوری از درخواست کاخ سفید از گروه های مسلح سوری برای وحدت و دوری از اختلاف خبر داد.

کاخ سفید هم چنین در موضعی که نشان دهنده عقب نشینی از مواضع خصمانه گذشته است، اعلام کرد بر طرح ها و ابتکارات دیپلماتیک و سیاسی درباره سوریه متمرکز خواهیم شد.

پیش از این، مقامات نظامی و سیاسی آمریکا بارها بر ضرورت کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه و حمایت تسلیحاتی از گروه های مخالف تاکید می کردند که موضع امروز کاخ سفید مبنی بر تمرکز بر راهکارهای سیاسی نشان دهنده اعتراف آن ها به شکست طرح هایشان در سوریه است که در راستای تشدید خشونت ها و ناآرامی ها در این کشور به وسیله گروه های مسلح اجرا می شد.

بازگشت آرامش و ثبات به بابا عمرو در حمص به عنوان مهمترین کانون فعالیت های گروه های مسلح مورد حمایت غرب و رژیم های عربی همسو در پی عملیات ارتش سوریه بر شکست طرح های ضد سوری صحه گذاشته است.

با توجه به موضع پیشین این گروه در حمایت مادی و معنوی از اپوزیسیون در سوریه، این چرخش و تاکید بر حل مسئله از راه دیپلماتیک قابل تامل است.

منبع: مهر