Gerdab.IR | گرداب

نوری زاده: نتانیاهو مثل "بره" برگشت! + فیلم

تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

وعده های اوباما آن‌قدر پرمایه و گران و زیاد بود که نتانیاهو خوش و خندان به کشورش برگشت. برای این‌که وعده هواپیماها، وعده بمب‌های سنگرشکن به آن‌ها دادند.

به گزارش گرداب، بخشی از برنامه "تفسیر خبر" جمعه 9مارس (19اسفند) در تلویزیون فارسی "صدای آمریکا" (VOA) به بررسی مذاکرات اخیر اوباما و نتانیاهو اختصاص یافت.

"علیرضا نوری زاده" (پای ثابت جمعه شب های تفسیر خبر) در این باره گفت: «"نتانیاهو" وقتی به واشنگتن آمد، حالت پرخاشگرانه داشت [اما] وقتی داشت می رفت، مثل "بره" آرام بود.»

وی افزود: «نتانیاهو اول که به واشنگتن آمد، گفت که مسئولیت امنیت اسرائیل با من است، از کسی دستور نمی گیرم و صبر هم نمی کنم؛ اما آن چه "اوباما" به او وعده اش را داد آنقدر گران و زیاد بود، سخنان آقای اوباما در آیپک هم یادمان باشد، آنقدر این وعده ها پرمایه بود که نتانیاهو خوش و خندان به کشورش برگشت. برای این که وعده هواپیماها، وعده بمب های سنگرشکن به آن ها دادند. بعد هم آقای اوباما گفت گزینه نظامی از نظرش دور نیست.»


نوری زاده گریزی هم به پرونده هسته ای ایران زد و مدعی شد: «من اعتقاد ندارم که جمهوری اسلامی سر میز مذاکره، درست خواهد نشست. هدف خریدن وقت است، چون رهبری ایران می داند که اوباما مشغول انتخابات ریاست جمهوری است و نمی تواند حمله کند.»

تهدیدهای رژیم صهیونیستی سالیان متمادی است که تکرار می شوند. مسلما اگر این رژیم ستیزه جو توان حمله به ایران را داشت، لحظه ای درنگ نمی کرد. بنابراین تهدیدهایی از این دست، تنها مصرف داخلی برای ساکنان سرزمین های اشغالی دارد. صهیونیست هایی که به گزارش همین شبکه صدای آمریکا، از بیم اقتدار نظامی و توانایی موشکی جمهوری اسلامی ایران، بخش اعظم بودجه عمرانی خود را صرف احداث پناهگاه های زیرزمینی کرده اند.

ظاهرا اوباما هم در گرماگرم تلاش برای تسخیر مجدد کرسی ریاست جمهوری آمریکا، ترجیح داده که فعلا با وعده و وعید نخست وزیر زیاده گوی رژیم صهیونستی را سرگرم کند.
 
منبع: جام نیوز